Кими Райконен сложи точка на тестовете във Валенсия. Световният шампион постигна най-добро време 1:11.189 минути и изпревари със 17 хилядни втория Хейки Ковалайнен. Трети остана Фелипе Маса.
Казуки Накаджима отново демонстрира впечатляващата форма, в която се намира екипът на Williams. Японецът завъртя 107 обиколки зад волана на новия FW30 и записа най-добър резултат 1:11.971 минути, отредил му четвъртата позиция. Новият тестови пилот на отбора Нико Хюлкенберг остана едва петнайсети зад волана на междинния FW29B.Люис Хамилтън завърши деня на пето място. Програмата на 23-годишния англичанин приключи един час по-рано от предвиденото, тъй като двигателят на MP4-23 отбеляза по недвусмислен начин края на жизнения си цикъл.
Роберт Кубица бе с една десета по-бавен от пилота на McLaren и остана шести – обнадеждаващ резултат за новия F1.08, който имаше проблеми с баланса по време на първите два дена от колективната програма на „Рикардо Тормо”. Ник Хайдфелд с междинната версия F1.07B даде девето най-добро време.
Новият болид на Toyota TF108 демонстрира известен прогрес. Ярно Трули завърши седми, а Тимо Глок - десети. 25-годишният германец изпревари с две десети Джанкарло Фисикела, който замести Витантонио Лиуци в автомобила на Force India.
И днес Марк Уебър бе отговорен за тестовете Red Bull. Австралиецът завъртя само 15 обиколки, тъй като бе принуден да прекъсне програмата си преждевременно. Техническият екип на отбора откри пукнатина в неговото шаси, която нямаше как своевременно да бъде отстранена. Въпреки проблемите Уебър бе категоричен, че новият RB4 има потенциал за по-добро представяне от четиринайсетото място днес.
Едва ли за някого е изненада, че отборът на Honda отново е в дъното на таблицата. Новият RA108 не помогна ни най-малко на Дженсън Бътън, който завъртя 80 обиколки и постигна най-добро време - 1:13.689 – с две секунди и половина по-слабо от това на Райконен. Зад него остана единствено Такаши Когуре със стария болид на Honda RA107, станал причина за големите мъки на Бътън и Барикело през 2007 година.