Хейки Ковалайнен оглави класирането във втория ден от колективните тестовете (общо трети) на „Рикардо Тормо”. Пилотът на McLaren спря хронометрите на 1:11.000 минути.
Със сигурност постижението на Хейки е резултат от малкото гориво на борда на MP4-23, но е категоричен показател, че McLaren стартира по-впечатляващ начин предсезонната подготовка. Миналата година по това време най-добрият резултат за четирите дена на „Рикардо Тормо” (дело на Люис Хамилтън) бе с две десети по-слаб от този на Ковалайнен. Днес Хамилтън регистрира четвърто време. Основният фокус в програмата на базирания в Уокинг тим бе поставен върху тестовете на скоростната кутия, която през 2008 година трябва да има жизнен цикъл от минимум четири състезания.Пилотът на Ferrari Фелипе Маса е втори с изоставане от шест десети. Програмата на бразилеца прекъсна в 10:16 тази сутрин, когато температурният датчик на F2008 алармира за проблем в задвижващия тракт, но след бързата намеса на техническия екип той се върна своевременно на пистата. Маса завъртя 81 обиколки, а неговият съотборник Кими Райконен – 108. Световният шампион остана трети.
И днес Williams бе в центъра на вниманието. Казуки Накаджима с междинния FW29B завърши четвърти, а новият FW30 изведе Нико Розберг до седмото място. Между тях се вклини бившият световен шампион Фернандо Алонсо с новия болид на Renault R28.
RB4 на Red Bull демонстрира минимален прогрес в ръцете на Марк Уебър. Австралиецът постигна осми най-добър резултат, но това едва ли е успокоение след двата червени флага, предизвикани от технически проблеми в 10:49 и 14:35.
Преди началото на предсезонната подготовка BMW Sauber декларира амбициите си да догони водещите отбори на McLaren и Ferrari. Въпреки множеството нововъведения обаче новият болид на отбора е далеч от темпото на конкурентните машини. Роберт Кубица записа дванайсето време зад волана на F1.08, а Ник Хайдфелд с междинния F1.07B завърши девети - на повече от две десети спрямо своя съотборник.
Проблемите за Toyota продължават, но истинското разочарование днес бе екипът на Honda. Новият болид на японския тим дебютира по обяд, но с нищо не показа, че ще бъде по-успешен от предшественика RA107. Рубенс Барикело завъртя 36 обиколки, като най-доброто постижение на бразилеца бе 1:14.588 минути, с три секунди и половина по-слабо от това на лидера Ковалайнен.