Ferrari оглави по категоричен начин неофициалната класация във втория ден от тестовете във Валенсия. Фелипе Маса и Кими Райконен регистрираха двете най-бързи обиколки днес, но овациите обра екипът на Williams.
Вчера Williams и Renault използваха първия ден от тестовете на „Рикардо Тормо” за шейкдауна на новите си болиди. Днес към тях се присъединиха още осем отбора. Единствено Super Aguri нямаше представител на пистата във Валенсия.
Двамата пилоти на Ferrari Кими Райконен и Фелипе Маса продължиха развойната дейност по новия F2008, като в края на деня оглавиха неофициалното класиране на „Рикардо Тормо”. Бразилецът завъртя 97 обиколки и постигна най-добър резултат 1:12.182 минути. На пет стотни зад него финишира световният шампион Кими Райконен.
Изненадата днес обаче сътвори екипът на Williams. FW30, който дебютира едва вчера, позволи на Нико Розберг да запише трето време в серия от дълги обиколки. 22-годишният германец бе с близо две десети по-бърз от пилотите на основния претендент за шампионските отличия - McLaren. Хейки Ковалайнен завърши четвърти с време 1:13.026 минути, а тестовият пилот на Сребърните стрели Педро де ла Роса – пети с резултат 1:13.163 минути.
Шести остана двукратният световен шампион Фернандо Алонсо с Renaut. Местните фенове окупираха пистата още в началото на деня, за да наблюдават представянето на своя любимец. Според ръководството на "Рикардо Тормо" за първи път тестове са причина близо 35 хиляди човека да заемат местата си по трибуните и зоните около тях.
Казуки Накаджима затвърди отличното представяне на Williams. Японецът регистрира седмо време, въпреки че разчиташе на междинния FW29. Осми остана Себастиан Фетел. Toro Rosso ще стартира сезона с преработената версия на миналогодишния болид STR2, която днес караше младият германец. По-късно през сезона се очаква дебютът на новия STR3.
След отличните резултати, които демонстрира през декември, Марко Асмер получи нова възможност да тества за BMW Sauber. Изненадващо за всички естонецът завърши девети и изпревари Ник Хайдфелд. Титулярният пилот на базирания в Хинвил тим продължи развойната дейност по новия F1.08, който днес се появи на пистата с твърде нестандартни крила, интегрирани на носа на болида. Въпреки някои технически проблеми, екипът на BMW Sauber остана доволен от поведението на F1.08.
Последното творение на Toyota – TF108, също бе далеч от постиженията на лидерите. Тимо Глок и Ярно Трули останаха в долната част на таблицата, разделени от пилота на Red Bull Дейвид Култард. Последните две места заеха Витантонио Лиуци (Force India) и подписалият наскоро с Honda Алекс Вурц.