Електрическият спортен автомобил генерира почти 2000 к.с. и вдига над 400 км/ч
Хърватският производител на електрически автомобили Rimac представи Concept Rimac 2 на автомобилното изложение в Женева. Електрическият спортен автомобил генерира почти 2000 к.с. и вдига над 400 км/ч.
Вторият спортен модел на хърватите, разбира се, ще се задвижва чисто електрически. Concept 2 е по-голям и още по-луксозен от Concept 1, но си остава двуместен. Concept 2 ще бъде лимитирано издание, максимум от 100 до 150 екземпляра, от които 20 през първата година от производството. Колкото са по-малко екземплярите, толкова цената е невероятно висока. Rimac говори за над един милион евро.
С 1915 к.с. до 412 км/ч
Rimac изцяло е ревизирал задвижването. Оборудван с четири електрически мотора, по два за всяка ос, Rimac Concept разполага с 1915 к.с. и въртящ момент от 2300 Нм. Така, електрическият спортен автомобил спринтира от нула до 100 км за малко под 2 сек, а марката от 300 км/ч забива само след 11,8 секунди, максималната скорост е дадена над 412 км/ч. Необходимата енергия се осигурява от пакет батерии с капацитет 120 кВт. В стандартния режим е възможен пробег от 650 километра. Зареждане до 80% се извършва бързо за 30 минути.
По отношение на дизайна, Rimac залага на класическите характеристики на спортните автомобили комбинирани с двойни отварящи се нагоре летящи врати. Освен това Rimac залага на различни активни Aero елементи, като предният капак е прорязан от големи въздуховоди, които в зависимост от необходимостта, могат да се отварят или затварят чрез клапи. Страничните въздухозаборници в предната престилка също са оборудвани с активни клапи. Наклонът и височината на големия заден спойлер може да се регулира, което може да служи и като въздушна спирачка. Останалите елементи за управление се намират на напълно облицования под, който е оформен като Venturi канал.
Автономно управление до ниво 4
Шасито само по себе си е монокок от въглеродни влакна, като краш структурите са изработени от алуминий и въглерод. Акумулаторните модули се намират в централния тунел, в пода и зад пътниците, модулите за електромоторите пред и зад всеки. На предния мост има предавка, на задния две от тях. Системата за векториране на въртящия момент осигурява оптимално разпределение на въртящия момент.
Дигиталният кокпит предоставя информация за всички енергийни потоци и мощността. Там бива експонирана и цялата информация за шофиране. Допълнителни дисплеи има на централната конзола и на арматурното табло. Пътникът до шофьора има на разположение три допълнителни екрана. За пълен мониторинг и автономни функции на задвижване след ниво 4 Rimac е предвидил множество сензори, радарни системи, лидари и камери. Багажникът зад пътниците може да бъде конфигуриран по много начини, например за транспортиране на каски.