През 2022 г. 10 000 автомобила ще тръгнат по пътищата по целия свят
Американският гигант Amazon обяви миналата година, че ще създаде автопарк от 100 000 електрически фургона , за да доставя поръчки за намаляване на емисиите на CO2 от дейността си до 2040 г. Стартъпът Rivian, който все още се готви да пусне пикапа R1T и кросоувъра R1S, пое най-голямата поръчка за електрически автомобили. Сега първият флагмански в индустрията електрически фургон в историята на Amazon е готов за публична демонстрация като „бъдещето на доставката на последната миля“. През 2022 г. 10 000 автомобила ще тръгнат по пътищата по целия свят, а останалите 90 000 ще бъдат пуснати до 2030 г.
„Искахме шофьорите да обичат да използват този микробус и клиентите бяха развълнувани, когато го видяха да се движи през района или да паркира до дома им“, обяснява Рос Рейчи, продуктовият директор на Amazon. Според него това е един от трите модела, които компанията ще използва.
Шефът на Rivian Робърт Скаринг казва, че първоначално се е фокусирал върху безопасността и функционалността: „Мислихме как шофьорите влизат и излизат от микробуса, какво е работното пространство и какъв е процесът на доставка“. Задната врата се сгъва като ролетна щора.
Страничната врата на водача е подсилена за допълнителна защита. Един от двата дисплея показва картина от всестранни камери. Разбира се, има гласов асистент Amazon Alexa. Товарното отделение има три нива рафтове от всяка страна. Пространството между тях на шега се нарича „дансинг“.
Въпреки че спецификациите за микробуса все още са в тайна, Bloomberg съобщава за автономен пробег от 241 км. За сравнение, престоящият ван, който се подготвя за нуждите на DHL, изминава само 161 км без дозареждане.
Междувременно Amazon признава, че преди да инвестира 700 млн. долара в Rivian, не е успял да намери „електрически опции“, за да отговори на нуждите на шофьорите и куриерите. „Надяваме се, че нашият EV ще помогне на индустрията сериозно да помисли за зелени технологии и решения, независимо дали става въпрос за компания за доставка на колети, логистична компания, производител на сладолед или просто за някой друг“, обобщава Рос Рейчи.