Roborace е новият шампионат за автономни състезателни автомобили, който ще бъде част от състезателния уикенд във Формула Е от следващия сезон.
Първите снимки на концептуалния автомобил бяха публикувани от организаторите на шампионата, а успоредно с това бе представен и главният му дизайнер. Даниел Симон е известен главно с футуристичните си проекти, сред тях и касовия хит „Трон”, но има и впечатляваща кариера в сферата на автомобилния дизайн. Работил е във VW, като е проектирал автомобили на Seat и Lamborghini под супервизията на Валтер де Силва. Следва период, в който отговаря за марката на Bugatti, а последният му проект в сферата е от 2013 г., когато работи успоредно с Lotus по подготовката на първия мотоциклет на компанията - Lotus Motorcycle C-01.
Симон има и активности в областта на моторните спортове. През 2011 г. отговаря за визията на HRT във Формула 1 и проектира цветовата схема на F111, а впоследствие е част от екипа на Колин Колес в „Льо Ман”. Последният му проект също е част от моторните спортове, но е далеч по-нестандартен. Симон е главен дизайнер на Roborace – шампионат за автономни състезателни автомобили.
Roborace ще бъде част от състезателния уикенд във Формула Е в рамките на третия сезон от сериите. Компанията Kinetik ще произвежда автономните електрически автомобили, които ще се състезават на същите трасета, които пилотите от Формула Е използват. Хардуерът ще бъде идентичен за всички отбори, но те сами ще развиват алгоритмите и съответните технологии за автономно движение.
Дизайнът на новия автомобил е дело на Симон, който работи успоредно с екипа, отговорен за проектирането му. Базовата концепция акцентира върху пода като основен аеродинамичен компонент, но в момента се развиват и активни аеродинамични елементи, които да гарантират достатъчно високи нива на притискане, без да се прави компромис с цялостния футуристичен дизайн на автомобила.
„Целта ми е да направим автомобил, който да използва в максимална степен възможностите, предоставени от отсъствието на пилот”, коментира Симон. „Няма причинин за компромис с красотата. Състезателните инженери и екипа, отговорен за аеродинамиката, работят с мен от самото начало, за да постигнем оптималния баланс.”
Първото състезание в Roborace ще бъде през втората половина на 2016 година, когато започва третият сезон във Формула Е.