Ford твърди, че е първият автомобилен концерн, който иновационно използва роботи при разработване на новите автомобили, които се оказват особено подходящи при тестовете за издръжливост..
Вместо да изпраща хора, които да пилотират по тестовите писти, за първи път по време на тестване на новият Ford Transit има робот на борда. По този начин дългите тестове се ускоряват и това повишава продуктивността. В крайна сметка, за разлика от човека, роботът може да работи 24 часа и благодарение на защитните компютърни програми, прави по-малко отклонения.
Роботът-модул върти волана, натиска спирачката и ускорява
На борда на тестовото превозно средство е интегриран модулен робот, който механично кара, спира и ускорява. Тестовото превозното средство може да се движи по маршрута въз основа на GPS данни. В контролния център флотилията от тестови автомобили все още се следи от хора. Те могат да се намесят, ако превозното средство напусне предварително програмирания маршрут, при авария или когато сензорите открият препятствие по пистата.
В рамките на теста за издръжливост на тестовия полигон Romeo в Американския щат Мичиган се извършват изпитания за здравина. В продължение на 10 години можете да симулирате ежедневно шофиране на няколко стотин метра върху различни повърхности (павета, чакъл, кал, бордюри, дупки и т.н.).