Дизайнерската философия Post Opulence предлага известна сдържаност и минимализъм
Второто поколение на седана Rolls-Royce Ghost получи своята интерпретация на платформата Aluminium Architecture of Luxury, известна със седана Phantom и кросоувъра Cullinan. Системата Planar е добавена към шасито. В оборудването влизат комплексът Flagbearer (носи името начовека, който в зората на моторизацията във Великобритания е трябвало да отиде с червен флаг пред автомобила, предупреждаващ за появата му) и трансмисия Satellite Aided Transmission. Тя е в състояние да избира предавките предварително, като се фокусира върху показанията на сателитната навигация.
Дължината, широчината, височината, междуосието на седана са 5546 мм (+147 мм спрямо предшественика), 1978 (+30), 1571 (+21), 3295 мм (запазено). Собствено тегло по DIN стандарт - 2490 кг, багажник - 507 литра, комбиниран разход - 15,2-15,7 л/100 км.
Дизайнерската философия на новия Ghost - Post Opulence, предлага известна сдържаност и минимализъм отвътре и отвън, без показен лукс и крещящи детайли. Като цяло, приемствеността с автомобила от първо поколение е видима.
Предното окачване с два носача и задно петзевнно, с пневматични пружини и автоматично нивелиране, вече се контролират от новия софтуер Planar. Системата Flagbearer със стерео камера отчита пътя със скорост до 100 км/ч, като по-добре подготвя окачването за удари. Ефектът от полета Magic Carpet Ride от минали Rolls-Royce модели е издигнат на ново ниво тук, казват за седана.
Минималистично изглеждащият интериор крие най-новите технологии на марката, включително дневно и нощно откриване на пешеходци и животни, дисплей с висока разделителна способност, набор от системи за подпомагане на водача, изглед отгоре надолу и самостоятелно паркиране и 1300W аудио система с 18 канала и 18 високоговорителя.
Двигателят V12 е увеличен като обем. Сега Gost разполага с 6,75-литров битурбо агрегат, както на последния Phantom, вместо предишния 6,6. Мощността е 571 к.с. и 850 Нм, с въртящ момент на разположение само от 1600 об/ мин. Ускоряването до 100 км/ч отнема 4,8 сек, 0,1 сек по-добро от базовия Ghost от предишното поколение, максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Моторът е разположен отпред, но зад предната ос, така че дизайнерите са успели да постигнат идеално 50:50 разпределение на статичното тегло.
С целия фокус върху максималния комфорт, инженерите се опитаха да направят Ghost по-забавен при управлението. В крайна сметка собствениците на Ghost от време на време обичат сами да се качват зад волана. Важни придобивки в това поколение са задвижването на всички колела и шасито с пълно самоуправление. Алуминиевият корпус на новия Ghost има солидна устойчивост на усукване (40 kNm / deg).
Светлините с лазерно-фосфорна дълга светлина осигуряват 600 м видимост. Вертикалните ленти и прорези са осветени от 20 светодиода.
Нека да преминем към списъка с иновации. Вратите се отварят и затварят с електрическо задвижване. Освен това сензорите, вградени във вратите, вземат предвид надлъжния и напречния наклон на асфалта, така че при всяка ситуация вратите да се движат със същата скорост. В допълнение към напълно автоматичното отваряне/затваряне на вратите на седана е възможно ръчно затваряне и отваряне, но сервоусилвателят ще намали напрежението върху ръката. Когато отваряте врата с устройство, тя винаги може да бъде спряна във всяко положение. Новата система Micro Environment Purification System (MEPS) с по-чувствителни сензори за замърсяване и въздушен филтър от нанофилс поддържа въздуха в автомобила чист.
Осветените надписи Ghost и съзвездието от 850 звезди на предния панел, създадени по специална технология, се захранват от 152 светодиода и извит светлинен водач. Те са опция, като звездния таван, вече познат от предишните модели на марката.
Усилената звукова и вибрационна изолация създава, според фигуративния израз на авторите на модела, „формулата на спокойствието“. Тишината се осигурява от оптимизирана алуминиева космическа рамка, повече от центнер звукоизолиращи материали, двойна преграда на двигателя, прозорци с двоен стъклопакет с прозрачен композитен централен слой и шумопоглъщаща пяна вътре в гумите. А точно съвпадащите резонансни честоти на редица части на седана създават ефекта на тих шепот, тъй като абсолютната тишина в салона би била също толкова неприятна, колкото увеличеният шум. Като цяло конструкторите обещават на Ghost един вид двоен характер: като автомобил, където собственикът седи отзад, или като автомобил за шофьора.