Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Rolls-Royce Phantom: Аристократът

07.05.2007 11:11

В своята версия с удължено междуосие, Rolls-Royce Phantom става още по-царствен от „късия” модел. Но тъй като все пак „британецът” е създаден изцяло от BMW, за някои хора автентичността на този продукт може би все още е донякъде под въпрос.

Човек не е необходимо да бъде англофил, за да си зададе подобни въпроси във връзка с новия модел на Rolls-Royce. Все пак техниката на четириколесния аристократ идва от BMW... 

Обстоятелство, което от една страна обаче се оказва дори предимство, тъй като Phantom в момента е напълно в крак с времето във всяко отношение, което определено не можеше да се каже за някои от предшествениците му.

Един Rolls, такъв, какъвто трябва да бъде

Под ръководството на BMW се е получил един наистина чистокръвен Rolls. Всъщност нито един детайл в автомобила  не издава участието на баварците в проекта – нито един приборен уред, нито един бутон или превключвател, нито дори електрическия реглаж на седалките. За съжаление някои модернитистични детайли и материали са за сметка на внасящите уют и благородство полирани дървени фурнири, но ако не броим това, вътрешността на Phantom като цяло е такава, каквато се очаква да бъде при автомобил с тази марка. Освен това, в този Rolls всеки напомнящ за метал детайл е направен наистина от метал, при това с най-висока прецизност на изработката.

Доскоро задвижването на автомобилите Rolls-Royce се поемаше от V8-двигател с работен обем 6,75 литра. Преди много години обаче, измерванията на auto motor und sport отчетоха точно 156 конски сили при един Silver Shadow, и то при кубатура 6,8 литра. Всъщност това беше още във времената, в които за мощността на един Rolls се казваше просто, че е „достатъчно”... Phantom от новото време разполага са дванайсет цилиндъра, но традиционният работен обем от 6,75 литра е останал непроменен.

“Enough power”

Специален уред на арматурното табло показва, каква част от мощта под предния капак все още е в резерв. Заслужава си да се отбележи, че който шофира автомобила, както подобава на един достоен Rolls, през повечето време разполага с резерв около 80 процента...Луксозната лимузина доказва нагледно, че комфортът и увереността на задвижването са преди всичко въпрос на въртящ момент. Неговата висока и равномерно протичаща крива осигурява чудовищна тяга, която обаче като с магическа пръчица се усеща само като приятно лек подем. Така и трябва да бъде – когато става дума за свръхлуксозен автомобил, огромният въртящ момент е незаменим.

Много от този Phantom, на практика може би всичко в него напомня за дългия списък с култови предшественици, което заслужава най-високи адмирации. Всъщност съмненията около автентичността на Rolls-Royce може би ще се окажат неоснователни. А може би дори би било интересно да си представим, какво би се случило, ако британците бяха купили BMW, а не обратното...

Текст: Гьотц Лайрер
Снимки: Ули Йоос

Коментари
comments powered by Disqus