Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe: Big Ben

16.07.2007 16:07

В момента в цялата автомобилна индустрия няма да намерите по-голям и по-могъщ кабриолет от Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe. 2,6-тонният четириколесен благородник превръща своя водач в същински крал и едновременно с това разбива немалък брой остарели клишета за този род автомобили...

И легендите за Rolls-Royce вече не са това, което бяха... Ако продължавате да мислите, че най-силният шум в един Rolls-Royce е тиктакането на часовника, време е да се заслушате по-внимателно... Дааа... В този автомобил такова нещо като тиктакане просто не се долавя – вече сме в XXI век и стрелките на часовника във Phantom се местят напълно безшумно.

Легендите не са това, което бяха

Друго клише около аристократичната британска марка е свързана с неизбежния Джеймс или може би Джордж – т. е. човека с фуражка и униформа, който доскоро изпълняваше традиционната роля на водач на возилата от тази марка. „80% от клиентите ни в Европа вече карат своите автомобили лично”, поправя ни шефът на фирмата Йън Робъртсън. И наистина – грехота би било разкош като Drophead Coupe да бъде поверен или по-точно подарен в ръцете на шофьор... Така или иначе автомобилът е просто забележително приятен за каране. А и нека не забравяме, че нито един от споменатите Джеймс или Джордж не се числи към онези 96 000 свръхбогати хора от целия свят, които притежават състояние над 30 милиона долара и съответно биха могли да си позволят подобен подарък.

Просто сядате зад волана и се отпускате в наслаждение от живота сред прекрасните хълмове на Тоскана. За да стигнете до този заветен момент обаче, ще се наложи да се запознаете със 70-килограмовите врати - буквално нелека задача. Както в добрите стари времена, „порталите” са закрепени за каросерията от задната си страна и се отварят в обратна на движението посока. Това има своето безспорно практическо предимство – така уважаемите дами могат да напуснат задните места, без дори мъничко да нарушат грациозните си движения.

Когато качеството е издигнато в култ

Майк Прат, ръководител на кожарското студио на Rolls-Royce, преди е работил в малка фирма, занимаваща се с производство на луксозни чанти и куфари за „скромни” клиенти като британския министър-председател например, и в това не би могло да има и капка съмнение – интериорът на Drophead Coupe изглежда наистина зашеметяващо. Той е тапициран с общо 450 парчета най-фина ръчно съшита телешка кожа. Позицията зад волана е висока почти колкото в SUV-модел, краката попадат върху изискани сизалови постелки, а погледът през челното стъкло спокойно може да ви спре дъха: пред очите на водача се простира безкрайно дългата полирана метална повърхност на предния капак, а в далечината своята горда позиция е заела легендарната „Лейди Емили”. Задната част на Drophead като със своеобразен шал е „загърната” от тайландско тиково дърво с матирано покритие. Детайлите от махагонова дървесина в интериора изглеждат превъзходно, а броят на функционалните детайли е намален до възможния минимум.

Ако не броим процепа за поставяне на чип-картата на автомобила и разположения в непосредствена близост до него бутон за стартиране на двигателя, абсолютно нищо не напомня за германската марка – в моделите от Мюнхен няма как да намерите нито фамозните хромирани превключватели, нито изящните метални розетки на вентилационните отвори.

Пътуване в друго измерение

Температурата навън е 29 градуса и слънцето напича над Тоскана толкова силно, че човек спокойно може да си направи барбекю върху дългия преден капак. Време е да свалим покрива. В случая, разбира се, не става дума за сгъващ се метален покрив, а за възможно най-педантично направен гюрук с пет пласта текстил, облицован от вътрешната страна с фин кашмир. Все пак в този сегмент клиентите искат нещо наистина специално, напомня Йън Робъртсън по време на 25-те секунди, които отнема свалянето на покрива (всъщност общо 40 секунди заедно със смъкването на страничните прозорци).

В този автомобил най-същественото, което може да се чуе, е въздушната струя. 6,75-литровият 12-цилиндров двигател може да бъде чут само при подаване на пълна газ – или казано по друг начин в онзи момент, в който стрелката на прибора с надпис Power Reserve достигне до нулата, тоест когато всички 460 конски сили са впрегнати в действие. Доста често обаче се случва стрелката да показва, че автомобилът разполага с 80 процента запас от мощта.

Често, но не и твърде често... Drophead Coupe, чието производство отнема 450 часа, е не само един от най-благородните кабриолети на планетата. Този автомобил доставя неочаквано удоволствие от шофирането и се ускорява от място до 100 км/' час за едва 5,9 сек – независимо от собственото тегло от 2620 кг. Всъщност лекотата на придвижване е обяснима – все пак двигателят разполага с максимален въртящ момент 720 Нм при 3500 об./мину. Още по-впечатляваща е прецизността, с която автомобилът следва зададената от водача посока – широкият почти два метра колос се дирижира с изумителна лекота буквално с върха на пръстите, а габаритите могат да бъдат безпогрешно преценени без почти никакви усилия.

И все пак – в Drophead Coupe човек няма чувството, че се носи над пътя. Спор няма – автомобилът вози прекрасно, но все пак част от информацията за състоянието на пътната настилка остава явна. Метафорично казано – неравностите сякаш чукат на солидната врата, но не влизат чак при пасажерите. Единствено напречните фуги водят до осезаемо вертикално раздвижване на цялата каросерия.

И още нещо за завършек. Всъщност става дума за Лейди Емили. В автомобила има едно малко бутонче, с чиято помощ емблемата може да се скрива в решетката и отново да се показва. Това може да става дори по време на шофиране. После кой казва, че не съществува такова нещо като уличен балет...

Текст: Ралф Алекс
Снимки: Rolls-Royce

Коментари
comments powered by Disqus