Впечатлява с голямата литиево-йонна батерия, вклинена в малкия корпус
Южнокорейската компания Power Plaza е създадена през 1993 г. и се занимава с производство на компоненти за електрически превозни средства: батерии, инвертори, мотори, контролери, зарядни устройства. И въобще не е изненадващо, че се интересува от електрически автомобили.
През последните години компанията представи няколко концепции пред широката публика. Най-новата от тях е забавният роудстър Yebbujana R2, чиято световна премиера се състоя на автомобилното изложение в Женева тази година. Корейците обещават прототипът да стъпи на конвейера.
Каросерията на роудстъра е изработена от въглеродни влакна, което му позволява да има тегло от 837 кг, независимо от тежката батерия.
Външният вид на концепта, според представители на компанията, е вдъхновен от изображението на делфина. Дължината на автомобила е 3175 мм, междуосието достига 2070 мм, широчината - 1600, а височината - 1272 мм.
Малкият градски електромобил с примитивна каросерия сме виждали в големи количества. В този случай производителят не изненадва публиката с дизайна или с технологията (те са нещо съвсем обичайни), а впечатлява с много голямата литиево-йонна батерия, вклинена в малкия корпус. Капацитетът на батерията на роудстъра е 81 кВт/ч (времето за зареждане е 3,6 часа). Това е достатъчно за поддържане на постоянна скорост от 60 км/ч за изминаване на 765 км. Само за сравнение, в смесен цикъл хечбекът Tesla S 90D изминава 463 км, а на магистралата – почти 500. А предшественикът Yebbujana R - 571 км.
Динамиката на R2 е съвсем прилична: от нула до сто автомобилът ускорява за 4,07 сек, а максималната скорост е 199 км/ч. Всичко е благодарение на синхронния електродвигател с постоянни магнити, развиващ 80 кВт (109 к.с.). Той е комбиниран с петстепенна механична предавателна кутия. Електромобилът е с предно предаване.