Американската компания има четири съвместни предприятия с китайски партньори
Базираната в Скотсдейл, Аризона Ronn Motor Group обяви пускането на кросоувър с водородни горивни клетки, наречен Myst през 2022 г. Може да изглежда, че името съдържа намек за мистика или загадъчност, но това е деформиранат дума mist ("мъгла"), препратка към ауспуха под формата на водна пара. Автомобилът ще бъде построен върху новата модулна платформа Q-Series. Той ще бъде в основата на моделната гама , която включва различни кросоувъри и микробуси. Плановете включват също спортни автомобили, седани и дори автобус и камион (последните два ще имат собствено шаси). Това твърдение не би било толкова интересно, ако не беше подкрепата на Ronn Motor от Китай, което ни дава някаква причина да бъдем оптимисти по отношение на проекта.
Ronn Motor по-рано се споменаваше в новините, плюс това вече бе писано за един неин проект (за него по-долу). Междувременно нейната история започна през 2007 г. На снимката е основателят и главен изпълнителен директор, инженер Рон Максуел Форд.
Ronn Motor обещава в края на 2021 г. да представи товарен от клас 3-6 (бруто тегло от 4,54 до 11,8 т). Заявен е автономен пробег 100-200 мили (161-322 км) само с едно зареждане и 500 мили (805 км) за водород. Водородният автобус за 15-28 пътници е много по-далечна идея. Предвижда се продажбата му в САЩ и Китай.
Американската фирма има четири съвместни предприятия с китайски партньори, които предоставят на Ronna достъп до съоръженията на няколко автомобилни предприятия в Поднебедната империя и до техните отдели за изследвания и разработки. Партньори: Durabl (Jiangsu) Motors от Pizhou City, провинция Jiangsu, с монтажен завод в провинция Хенан, Jiangsu Hanwei Automobile (град Тайчжоу), Jiangsu Kawei Automotive Industrial Group (Danyang City). И четвъртото съвместно предприятие е създадено с общинското управление на град Тайсинг, което отдели 2,2 млн. долара за развитието на проекта. Американците също споменават споразумение с град Кингдао. Той направи поръчка за микробуси за доставка на водород с потенциален размер на сделката от 200 млн. долара.
Роудстърът Ronn Scorpion се появи във научнофантастичния филм през 2012 г. Looper с участието на Брус Уилис.
Историята на компанията е не по-малко интересна от проектите за бъдещето. Тя започна с прототипа Scorpion 2008 Той е оборудван с с шестцилиндров 3,5 битурбо двигател от от Acura, който генерира 450 к.с. и ускорява автомобила до 60 мили в чес / 97 км/ч за 3,5 секунди. Спортният автомобил се задвижва от бензин и водород (пропорциите варират в зависимост от режима на шофиране). Водородът се произвежда директно на борда в електролизатор (Scorpion има 1,5 литров резервоар за вода).
Схемата изглежда безсмислена, но американците казаха, че електролизаторът отнема енергия от електрическата мрежа на автомобила по време на спиране, а самият водород, добавен към горивната камера, спомага за по-доброто изгаряне на бензина. Така че уж спестяванията са получени. Корпусът за прототипа (стоманена рамка, външни панели CFRP) е създаден от калифорнийската фирма Metalcrafters. Scorpion 2008 участва в доста през изложенияна различни континенти и служи като отправна точка за следващия проект.
Phoenix Roadster прилича на Scorpion , но му липсват изпускателни тръби. Phoenix Spyder също е замислен. Сред системите обещаха автопилот до ниво 4-5, „облачни“ услуги, слънчева батерия за спомагателни системи. В перспектива: зареждане от индуктивно устройство и дори от вибрации.
Конструкторите се отказаха от двигателя с вътрешно горене, оставяйки основата и дизайна на Scorpion. Така се роди проектът за роудстъра Phoenix. По план на компанията, той ще се задвижва от четири електродвигателя (по един за всяко колело) със сумарна мощност 600-700 к.с.. Ускоряването до 60 мили / ч отнема 2,5 сек. Максималната скорост ще бъде електронно ограничена до290 км/ч. Батерията ще има капацитет 60 кВтч (базова) или 90 кВтч (по избор). Автономният пробег на батерията е до 560 км.
Бъдещият SUV ще бъде изпълнен в стила на предишните проекти на компанията, тоест Scorpion / Phoenix.
А в допълнение към батерията като опция, Phoenix ще може да достави цилиндри за шест килограма водород и горивни клетки, които дозареждат батерията по време на движение . С водорода автономният пробег ще бъде увеличен с 320-480 км (до 1040 км общо според последната оценка). Според подобна схема трябва да бъдат създадени и други модели на марката: електрическо задвижване, батерия, водород и горивни клетки в ролята на "разширител на гамата". Точно като двойката Renault Kangoo и Master Z.E. Водород, при който батерияна, захранвана от мрежата, е основният източник на енергия, а водородната система е допълнителна.