21-годишният финландец спечели в Швеция и оглави шампионата
Кале Рованпера е новият лидер в Световния рали шампионат след безапелационна победа на рали „Швеция“, втори кръг от WRC. В петък заводският пилот на Toyota чистеше снежните етапи около Юмеа, а в неделя остана и без работещ хибриден модул и въпреки това завърши на 22 секунди пред Тиери Нювил (Hyundai).
Това е трета победа за Рованпера след успехите в Естония и Гърция миналата година. Тя може да се окаже ключова за развитието на шампионата, тъй като основните му съперници при отсъствието на Себастиан Льоб и Себастиан Ожие не завършиха в Швеция. Крейг Брийн (M-Sport Ford) излетя от пътя още във втората отсечка след странен проблем с чистачките, Ойт Танак (Hyundai) бе принуден да излезе от автомобила си след петия етап заради повреда в хибридния модул, а Елфин Еванс (Toyota) катастрофира в неделя сутрин.
Нювил също като Рованпера оцеля до финала, но също като Брийн, Танак и Еванс имаше куп проблеми през цялото състезание. Белгиецът получи повреда в електрониката още в петък сутрин и ако не беше прекратеният заради излитането на Брийн етап, можеше въобще и да не стигне до обедния сервиз. В събота завъртане в деветата отсечка му коства над десет секунди и той трябваше да се бори много здраво до финала на надпреварата с Есапека Лапи (Toyota), за да си гарантира второто място.
За Лапи рали „Швеция“ бе първи старт с автомобил от най-високата категория след „Монца“ през 2020 година. Въпреки това финландецът, който се завърна в екипа на Toyota, бе на много високо ниво през цялата надпревара и въпреки че неведнъж коментира, че не е доволен от пилотирането си, остана трети и то само на 8,6 секунди зад Нювил.
Яри-Мати Латвала и Toyota имаха най-много причини за радост след финала на рали „Швеция“, тъй като и Такамото Катсута записа силен резултат. Японецът се заби в преспите още по време на четвъртата отсечка, но впоследствие върна газта и благодарение на постоянството си се изкачи до четвъртото място на финала. Още по-впечатляваща бе четвъртата позиция на Катсу в пауъстейджа, който очаквано бе спечелен от Танак.
Гъс Грийнсмит (M-Sport Ford) копира стратегията на Катсута и също напусна Швеция със солиден резултат. В петък британецът имаше проблеми с хибридния модул и трансмисията на новата Puma Rally1, но в събота и неделя постепенно навакса и влезе в челната петица. Съотборникът му Адриан Фурмо нямаше късмета да стигне до сервиза в събота вечер и отпадна заради проблеми с двигателя.
И за шестия Оливер Солберг (Hyndai) рали „Швеция“ не мина гладко. В петък сутрин синът на световния шампион Петер Солберг се бореше за първото място, но после проблеми с гумите и повреда в педала за газта го оставиха далеч зад лидерите.
Седмият в генералното класиране Андреас Микелсен (Skoda Fabia Rally2 Evo) спечели победата във WRC 2 след уникална битка с Оле Кристиан Вайби (VW Polo GTI R5), който се завъртя в предпоследната отсечка и остана втори в категорията и осми в общото подреждане. Челната десетка допълниха Яри Хутунен (Ford Fiesta R5) и Егон Каур (VW Polo GTI R5). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг от WRC стартира чак на 21 април в Хърватия.