И при двамата обаче ситуацията не е идеална
Серията технически проблеми с двигателите на Хамилтън го принуди да стартира от дъното на стартовата решетка в Белгия. Британецът обаче използва неблагоприятната ситуация, за да си гарантира три нови задвижващи системи до края на сезона.
Това трябваше да даде предимство на световния шампион в спора с Нико Розберг, който не е правил принудителна смяна досега. Повредата в Малайзия на Хамилтън обаче е изравнила баланса помежду им и в решаващите две състезания до края на сезона двамата разполагат с еднакъв ресурс.
„Ситуацията е малко или много еднаква за двамата”, коментира техническият директор на Mercedes Пади Лоу. „И при двамата обаче не е идеална, ако трябва да съм честен.”
„Хубавото е, че няма фактори, които да дадат съответно предимство на единия или другия. Както винаги вниманието ни е насочено към това да им предоставим два отлични автомобила и две задвижващи системи, които да издържат до края на сезона.”
Нико Розберг има аванс от 19 точки спрямо Хамилтън два кръга преди края. Германецът се нуждае от едно второ и едно трето място, при положение че британецът спечели и двата старта, за да си гарантира титлата. Това щеше да е лесна задача миналата година заради предимството на Mercedes. Този сезон обаче силите са далеч по-изравнени и Red Bull и Ferrari са фактор в спора за победата.
„Както винаги няма да правя прогнози!”, коментира Лоу за предстоящото състезание в Бразилия тази седмица. „Има толкова много различни фактори. Мексико бе прекрасна илюстрация – всяка сесия имаше различен победител, нали!”
„Всичко това е функция от хората, които подготвят автомобила, гумите, моментното състояние на пистата. Гумите са толкова сензитивни в момента и се влияят от много различни параметри.
„Във Ferrari например са много разочаровани от квалификационните си резултати. Техният автомобил не е лош, вижда се по време на състезанието, но има нещо объркано при тях в квалификационно темпо”, завършва Лоу.
Гран при на Бразилия е тази неделя в 18:00 българско време.