Марката празнува тази година 30-годишнината от Fabbrica Blu (Синята фабрика) в Кампогалиано
За да отпразнуват две годишнини, свързани с Atelier в Молсхайм и Fabbrica Blu в Кампогалиано, Италия, два супер спортни автомобила Bugatti тръгнаха на път, за да свържат тези предприятия , които са изиграли важна роля в историята на марката.
Bugatti празнува тази година 30-годишнината от Fabbrica Blu (Синята фабрика) в Кампогалиано, мястото, където в началото на 90-те години е роден Bugatti EB110 и символизира възраждането на марката под ръководството на предприемача Романо Артиоли. А 2020 г. е и годината на 15-годишнината на Atelier de Molsheim, където моделите Veyron и Chiron се сглобяват от 2005 г. насам.
За да отпразнуват тези важни събития в историята на марката днес повече от тази стогодишнина, Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse и Bugatti Chiron Sport напуснаха Кампогалиано, близо до Модена, и прекосиха Италия (през Верона и Болцано), Австрия и Германия, за да достигнат Франция през Санкт Антон на Арлберг, езерото Констанс, Зинген, след това Донауешинген към Офенбург.
Двата автомобила изминаха малко по-малко от 1000 км, за да стигнат до замъка Молсхайм, разположен на 25 км югозападно от Страсбург, където през 1909 г. Еторе Бугати реши да основе своята компания и от който излязоха моделите Bugatti (с прекъсвания) до 1956 г.
Ако Chiron, включен в турнетоBugatti History Tour, е „класически“ пример за модела Chiron Sport, Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, който го придружава по време на това пътуване, има по-оригинална история, тъй като това е автомобилът, постигнал световния рекорд за скорост през 2013 година.
Френският Roadster, задвижван от 16-цилиндров 8,0-литров агрегат с 1200 к.с., постигна максимална скорост през тази година от 408,84 км/ч, най-високата скорост, регистрирана до момента за хомологиран модел Roadster движение на пътя. От 150 автомобила Veyron Roadster, произведени от трикольорния производител, 92 единици са на Vitesse и 8 от тях са издание World Record Car (WRC). Излишно е да се споменава, че това лимитирано издание, на цена от 1,99 млн. евро за всеки (300 000 евро повече от „базовия“ модел Vitesse), постигна незабавен успех.