През 1987 г. Алоис Руф представя уникалната преработка Ruf CTR на серийния Porsche 911 Carrera. Благодарение на използваните свръхлеки материали и модификацията на 3,2-литровия агрегат първата генерация CTR се подрежда рамо до рамо с най-бързите автомобили в края на 80-те. Двадесет години по-късно на ход е CTR3.
Основният коз на третата генерация CTR по традиция е олекотената конструкция. Базираният на Porsche Cayman автомобил разчита на модерните карбонови и алуминиеви сплави, които заместват стандартните компоненти.
Ниското тегло обаче едва ли ще бъде преценено по достойнство извън комбинацията с мощния битурбо боксеров агрегат. Шестте цилиндъра на модифицираният от Ruf двигател разполагат с работен обем от 3,8 литра, който гарантира върхова мощност от 700 конски сили при 7000 об./мин и максимален въртящ момент, който надхвърля 890 Нм. Скоростната кутия е седемстепенна, секвенционална.
Вероятно при подобни показатели максималната скорост от 360 км/ч не се възприема само като добро пожелание, а и като действителен потенциал.
През 1987 година качествата на конкуриращия се с Ferrari Testarossa, Porsche 959 и Lamborghini Countach автомобил са били оценени на 223 000 долара. 20 години по-късно любителите на високите скорости ще трябва да направят още по-сериозен компромис – минимум 300 000 евро за Ruf CTR3.