Холдингът Sollers произвежда още автомобили Ford и Mazda в смесени предприятия
Уляновският автомобилен завод (UAZ), който е специализиран в производсвото на офроуд автомобили, търси начини да оцелее в трудните условия, като търси експортни пазари в Латинска Америка и Африка, за да компенсира бавните продажби на вътрешния пазар, тъй като страната излиза от най-дългата рецесия от две десетилетия насам.
UAZ има за цел да увеличи дела на продукцията, предназначена за износ от около 14% до 30% през следващите от три до пет години, заяви финансовият директор Михаил Белобров.
"Ние се фокусираме върху нововъзникващите пазари, много от бившите ни партньори от съветските времена", каза Белобров в интервю в Москва за Automotive news Europe. "Опитваме се да възстановим тези пазари".
UAZ е подразделение на индустриалния холдинг Sollers, който е базиран в родния град на Владимир Ленин - Уляновск. Sollers произвежда още автомобили Ford и Mazda в смесени предприятия.
Руската автомобилна индустрия се завръща след четири години на упадък, който унищожиа повече от половината от продажбите, посочва Асоциацията на европейските предприятия, докато сега се очаква продажбите на нови автомобили да се увеличат с 4% през 2017 г., има малко признаци за връщане към силен растеж.
"Спадът приключи, но не виждаме нов бум на потребители", посочва Белобров.
Той заяви, че очаква леко увеличение на продажбите през тази година, след като продажбите на UAZ паднаха с 11% през 2016 г. до 51 000 автомобила.
Sollers обяви печалба от 1,6 милиарда рубли (20 милиона долара) през 2016 г. от 3,1 милиарда рубли през 2015 г., като приходите спаднаха на 35,6 милиарда рубли миналата година от 38,3 милиарда рубли.
Белобров каза, че очаква тази рентабилност да остане на същото ниво и през тази година, но отказа да даде конкретна прогноза. Делът на UAZ на руския пазар на автомобили е бил 3,4% през 2016 г., което е ръст от 2% в сравнение с 2014 г.
Нови пазари
UAZ тази година възобнови износа за Еквадор за първи път от 1992 г. насам. Производителят на автомобили е насочен към други страни от Латинска Америка, включително Никарагуа, Боливия и Мексико, както и африкански пазари като Гана, Кот д'Ивоар, Камерун и Сенегал. В Азия UAZ реализира първите си продажби за Китай през миналата година и също така прави опити да пробие на пазарите н във Виетнам и Монголия.
Автомобилният производител разчита на ценово предимство след девалвацията на рублата - неговият флагман - средно големият SUV Patriot, се продава в Русия само за 120 00 долара . Но все още трябва да бъдат преодолени представите за по-ниско качество.