Тежащият девет тона Buran 4x4 изглежда подготвен дори за края на света
Това, че руснаците са значително по-добри във военната техника, отколкото в автомобилстроенето, е известно не от вчера. Buran 4x4 е поредно доказателство, че в Русия знаят как да правят непобедими машини, които са в състояние да минат практически отвсякъде.
Визията на тежащия до 9,1 тона Buran 4x4 всъщност е недвумслена и не се нуждае от допълнителни пояснения. Това не е просто всъдеход, това е БТР. Buran 4x4 се произвежда от компанията Rida Holding в Нижний Новгород. Rida са специализирани основно в бронирането на стандартни автомобили и всъдеходи, като наред с това произвеждат бронирани стъкла. А вече и Buran 4x4.
Задвижването идва от руската армия
Buran 4x4 използва технологичната основа на военния камион GAZ 3308, като Rida са заимствали от него платформата, ходовата част и задвижването, иначе цялата каросерия на Rida Buran 4x4 е изцяло собствена разработка. Rida прави Buran 4x4 в различни варианти на каросерията: с единична кабина и възможност за монтиране на различни надстройки, като "Pickup" с открита товарна площ и различни дължини за кабината, като санитарен автомобил и като десетместен пътнически вариант. С тази машина могат да пътуват до десетима души, включително по време на апокалипсис.
Rida Buran 4x4 се задвижва от двигател YMC-53442 - 4,4-литров четирицилиндров агрегат, доставян от Jaroslawski Motorny Sawod, който е основен доставчик на мотори за групата GAZ. Въпросният дизел покрива нормите Euro-5 и в Buran 4x4 генерира мощност 200 конски сили и максимален въртящ момент 670 нютонметра. Благодарение на двата 95-литрови резервоара, пробегът с едно пълно зареждане е минимум 900 километра - както знаем, в Русия разстоянията са големи. От друга страна, и сами можете да се досетите за разхода на подобна машина.
Устойчив дори на взривове
Както можете да се досетите, ходовата част е като на тежка военна машина: с твърди мостове и листови ресори отпред и отзад, като отзад все пак има напречна стабилизираща щанга, за да намали поне отчасти опасността от това да пипнете морска болест на борда. Спирачките са барабанни, с ABS. Трансмисията е механична с петстепенни, двойното предаване се активира допълнително, има и понижаващ режим на трансмисията.
Наред с бронираната каросерия, от Rida са разработили и специален защитен панел под дъното на каросерията, който пази от всякакви изненади. Rida Buran 4x4 покрива нормите за сигурност на НАТО Stanag 1 и 2, което включва устояване на взривни устройства, отговарящи на еквивалента на до шест килограма тротил. Сигурно е по-добре човек да не проверява това от първо лице, но е успокояващо да се знае, все пак.
В зависимост от избрания вариант на каросерията, Buran 4x4 е дълга между 5,81 и 6,28 метра, докато при височината (2,35 метра) и широчината (2,26 метра) няма разлики. В зависимост от каросерията и надстройката, полезният товар е между 800 и 3000 килограма. Гумите (12.00-R18) и пътният просвет (340 милиметра) са едни и същи за всички изпълнения. Максималната скорост на движение е 100 км/ч.