От германската компания вярват че високото качество и авангардни технологии в новата Insignia ще привлекат клиенти на модели като Серия 3 на BMW.
Всички предпоставки за пренасочване на клиенти на модели като Серия 3 на BMW или Mercedes C-класа към Insignia са налице, защото новата Insignia не само изглежда чудесно, но разполага с високи технологии, и съдейки по начина на изработка ще бъде по-качествена дори от предшественика си, който доста вдигна летвата в тази посока. Причината за кардиналната промяна на Insignia е заложена още в гените на новата каросерия с променени пропорции. Междуосието е по-дълго с цели 92 мм до 2829 мм при увеличаване на общата дължина с 55 мм, по-къси са надвесите при разширена с 11 мм следа. Това е предпоставка за създаване на повече динамика в излъчването – така както едно атлетично тяло включва не само релефна мускулатура, но и съответните пропорции между крака, ханш и гръден кош. Към това стилистично уравнение се добавя формата на присвитите светлини постигната благодарение на съвременните LED технологии и завършена с много ярък криловиден детайл. Архитектурата на по-изострената предна част е подчертана с по-тясната и широка горна решетка. Много от тези детайли носят почерка на студията Monza, а името Grand Sport добавено към версията седан на Insignia не е използвано неоснователно – дизайнерите са успели да „загърнат“ формите на покрива встрани осигурявайки пространство за главите на пътниците, но и отмествайки контурите на стъклата по-надолу и очертавайки по този начин форма на купе на автомобила с помощта само на горна хромирана ивица. Sports Tourer живее свой собствен живот, като линията на прозорците тук е изнесена още назад, а хромираната ивица има своето продължение като небрежно преплетена триизмерна извивка в задните светлини. Това е един от най-красивите детайли който някога сме виждали в автомобилите.
Коефициент на обтекаемост от 0,26
При това тук динамиката е в пълно съответствие с аеродинамиката. Както цялостната форма на купето, така и всеки от детайлите като отвора за въздух за радиатора, обтичането на колелата и подподовата конструкция са оптимизирани за постигане на отличния коефициент на обтекаемост от 0,26.
Новата платформа на Insignia Epsilon 2 е изградена основно от високоякостни стомани и има нова конструктивната архитектура допринасяща за 60 кг намаляване на теглото при общо снижаване от до 175 кг при Grand Sport и 200 кг при Sports Tourer. Всичко това е съчетано с увеличаване на якостта на усукване и цялостната здравина на каросерията. И от своя страна се превръща в предпоставка за намаляване на размера на фугите на външните елементи и запазване на тяхната равномерност, което пък е много важен фактор при субективното възприемане на дизайна в този му вид и усещането за качество на продукта.
Интериорът също изразява прехода към новия модел с висококачествените си материали и излъчване на нещо от доста по-висок клас. През зимата за този комфорт се грижат и предното стъкло, воланът, предните и външните две задни седалки с отопление и забележете, опционално стационарно отопление, което се монтира в самия завод. При Sports Tourer чийто багажник е нараснал с близо 10 см до 2 метра, благодарение на новата конструкция на вратата (която може да се отваря с размахваме на крак под автомобила) е значително скъсено разстоянието от бронята до прага, на разположение са и множество релси и скоби за укрепване на багажа.
Високотехнологични агрегати
Основният бензинов задвижващ агрегат на Insignia е 1.5 Turbo, който има нива на мощност от 140 и 165 к.с. като въртящият момент от 250 Нм при двата е съответно в диапазона 2000-4100 и 2000-4500 об./мин. Всъщност тази машина е дериват на напълно новия 1.4 Turbo използван от Astra. Работният обем на високотехнологичната машина с директно впръскване с централно разположен инжектор е резултат от увеличаване на хода на буталото с което пък се подобрява характеристиката на въртящия момент. Този двигател се причислява към гамата двигатели с малък работен обем на Opel, които са изцяло алуминиеви. Предстои да видим точните стойности за качествата на автомобила в единичните и сравнителните тестове на auto motor und sport, но на този етап можем да кажем че дори по-слабият от двата Insignia има напълно задоволителна динамика най-вече благодарение на намаленото тегло на автомобила. Последното, заедно с новото окачване и кормилно управление правят по-динамичен и управляем автомобила в завои. Поради по-ниското тегло, променените пропорции и баланс на теглото е намалена и склонността към недозавиване – така Insignia е станала по-сигурна в поведението. Още по-стабилна е с по-широките гуми, но това влошава комфорта на пътуване. Отпаднала е и системата с адаптивни амортисьори запазени само за по-мощните версии.
По-големият двулитров мотор LNF има мощност от 260 к.с. и стандартно се оборудва с авангардната осемстепенна трансмисия на Aisin (за по-малките остава шестстепенната автоматична или механична) и двойно предаване с torque vectoring на GKN на задния мост и възможност за индивидуално конфигурирана на спортния режим. При второто за първи път се използват система която не използва диференциал, планетарни механизми и съединители за да предава различен въртящ момент към всяко от колелата а далеч по-малко сложен механизъм само със съединители. Системата работи удивително прецизно, много по-лека е и осигурява повече стабилност на автомобила в завои като при динамично шофиране подава повече въртящ момент към външното за завоя колело, стабилизирайки автомобила по траекторията му и намалявайки необходимостта от намеса на ESP системата. Същата комбинация от трансмисия и двойно предаване се предлага и за по-големия дизелов двигател с мощност от 170 к.с. В дизеловата гама на разположение е и въведеният в предишната Insignia изцяло алуминиев и изключително високотехнологичен агрегат 1.6 CDTI с нива на мощност от 110 и 136 к.с.
Изниква въпросът относно празнината от 165 до 260 к.с. която остава в мощностния диапазон на бензиновите мотори, но според Opel към гореспоменатите двигател ще добавят още. Вероятно това ще е 1.6 Turbo също с централно разположен инжектор във версията му на мощност от 200 к.с.
Разбира се на разположение на водача и пътниците е вече доказалата се гама от система за асистенция с огромна палитра от помощници, head-up дисплеят, комбинацията от виртуални и аналогови уред и технологията OnStar която помага както при инциденти с локализиране и изпращане на помощ, така и при търсене на адреси в навигацията, а отскоро и с резервиране на хотел и намиране на паркинг. Част от функциите на последната е и осигуряване на 4G/LTE WiFi хотспот за пет устройства. Инфоразвлекателните системи Intellilink са сред най-добрите решения на пазара и включват възможност за интеграция на смартфона с помощта на приложения като Apple CarPlay и Android Auto. За любители са висококачествените аудио уредби се погрижила Bose със системата с осем високоговорителя.
Специално споменаване изискват невероятните матрични LED светлини, променящи изцяло настройката за пътуване през нощта. Последните са базирани на 32 LED елемента и позволяват както автоматично превключване в различни режими, така и постоянно шофиране на дълги светлини извън града с автоматично „маскиране“ на останалите участници в трафика.
Черешката на тортата за Insignia е наречена Opel Exclusive. Програмата дава възможност на клиентите освен добавянето на елементи по каросерията и създаването на собствен цвят. На практика можете да поръчате какъвто цвят искате за вашия автомобили, като предварително го симулирате на сайта на Opel.
Съдейки по високите оценки на Dekra за качеството на предишната Insignia, можем да смятаме че наследникът ще бъде още по-добър в това отношение.
Текст: Георги Колев