Британците не уточняват колко ще струва този изключителен музикален театър на колела
Rolls-Royce завърши трилогията на уникалната колекция на купето Wraith, посветена на конкретно изкуство. През миналата пролет бяха представени моделите Wraith « Inspired by Film» и Wraith «Inspired by Fashion», посветени на филмовото изкуство и висшата мода. Този път водещата тема е музиката. Съответно, основният акцент е поставен върху аудиосистемата.
Вероятно, за да ни припомнят духовите инструменти, дизайнерите в оформлението на Inspired by Music са използвали много мед (и материали, в които е използван мед). Ето например, уникалните решетки на високоговорителите, гравирани с Bespoke Audio.
Темата продължава и в декоративните вложки във вратите и на седалките, на предния панел. Циферблатът прилича на винилова плоча. Специалната боя на каросерията също е тематична - Lyrical Copper.
Дори и в един обичаен Wraith може да получите 18-канална 1300-ватова аудиосистема, разработена специално от екип аудиоинженери (британците твърдят, че това е най-доброто) в тясно сътрудничество с Rolls-Royce. Тя е доведена до съвършенство и е украсена по специален начин, както и целия интериор на автомобила.
Показаното през март купе Wraith « Inspired by Film » бележи дългото присъствие на Rolls-Royce в киноизкуството. В много сцени тези автомобили не са просто машини на колела, а те самите са главни действащи лица, както и да изтъкнат действията на героите (във връзка с това британците припомнят филмите Goldfinger, 1964 г. и "Великият Гетсби", 1974).
Белият Wraith « Inspired by Fashion » бе представен през май. С него компанията отбелязва откриването на първия салон на Хенри Ройс и Чарлз Ролс в Лондон на „Кондуит стрийт”, на един хвърлей от „Севил Роу” - улицата, добре известна с престижното ателие за шиене по поръчка на най-добрите костюми от скъпи материи. А партньорите им са правили най-добрите автомобили в света.
Комплексът Bespoke Audio се състои от чифт субуфери, седем средно- и седем високочестотни колонки и два "говорителя" на тавана. Този набор се допълва от микрофони, улавящи външния шум. Те сигнализират електрониката да потиска външната намеса и коригира възпроизвеждането по такъв начин, за да има максимално естествено звучене. Компанията отбелязва, че разработването на тази система е вървяла паралелно със създаването на салона за пътниците, така че да съответстват много прецизно един на друг.
След като през 1961 г. Елвис Пресли поръча Rolls-Royce Phantom, автомбилната марка се превърна във все по-желана за поп звездите. Джон Ленън си купи Phantom с преносим хладилник и телевизор, което е доста необичайно за 1965 г. За първи път във Великобритания по онова време стъклата на автомобилите са старателно тонирани.
Много музиканти и актьори са купували лимузини Rolls Royce, но автомобилите не са станали известни за широката публика. Може би най-яркото изключение от правилото прави автомобилът Rolls-Royce на Джон Ленън. Психоделичната окраска на каросерията ми, разбира се, не е фабрична (която беше черна) е направена в работилницата на холандските художници-експериментатори The Fool. Много от феновете на марката говореха с неодобрение за този автомобил. Но сега епизодът от пребоядисването му е неразделна част от историята на Rolls-Royce и попкултурата.