За финал на успешната предсезонна подготовка екипът на Super Aguri Honda, босът на отбора Агури Сузуку и титулярните пилоти Такума Сато и Антъни Дейвидсън представиха новия болид SA07 на пистата Албърт Парк в Мелбърн, където след броени дни ще бъде даден старта на първото състезание за сезона във Формула 1.
SA07 е продължение на развойния процес, който стартира още с появата на първия болид SA05. Екипът на SAF1 имаше на разположение 15 месеца, по време на които всеки от компонентите на автомобила е претърпял сериозно развитие. Основна заслуга за крайния резултат имат дизайнерския отдел на отбора, ръководен от Питър Маккуул, и центърът за проучвания и развитие на Honda в Точиги, Япония. По време на зимната подготовка бяха тествани множеството конструктивни нововъдения, както и характеристиките на задвижващия тракт, осигурен от екипа на Honda.
Новият агрегат на известната японска компания е огромна стъпка напред по отношение на мощността и надеждността в автомобилите на SAF1. Същото се отнася и за скоростната кутия на Honda, която е изработена от въглеродни сплави и съдейства не само за добрите динамични характеристики на болида, но и за оптималното разпределение на теглото между предния и задния мост.
Едно от най-големите предизвикателства пред Super Aguri бяха задължителните краш-тестове на FIA. Предницата на автомобила претърпя някои сериозни промени поради новите строги изисквания, но основната тежест се падна на специалистите, отговорни за модификацията на конструкцията в задната част на болида. Японският тим се справи успешно и с тази задача, като оптимизира в максимална степен аеродинамиката, за да осигури нужната притискателна сила на Bridgestone Potenza към пистата.
“Периодът на зимната подготовка бе изключително полезен за целия отбор. Успяхме да приключим по-голяма част от планираните задачи, включително и теста на новите компоненти на SA07. Естествено някои концепции останаха незавършени, тъй като бяхме ограничени от страна на времето и ресурсите. Като цяло обаче съм доволен от автомобила, който ще ни представя в Мелбърн.”, коментира Агури Сузуки.
“Такума беше с нас през целия сезон и вече е наясно с философията, стила на работа и хората в отбора. Вярвам, че благодарение на новия автомобил той ще постигне много по-добри от миналогодишните резултати. Антъни натрупа сериозен стаж като тестов пилот на Honda през последните пет сезона. Въпреки че има само три официални старта за Формула 1, познанията и опита по отношение на разработването на автомобила ще помогнат на Дейвидсън да се представи на ниво.”
“През изминалия сезон основната ни цел бе да осигурим два болида, които да застанат на стартовата решетка. Това бе първа година за нашия екип и неизвестността бе повсеместна. През 2007 г. имахме възможност да участваме в една пълноценна подготовка и сме нетърпеливи относно възможността да видим резултатите от нея. С огромен ентусиазъм очаквам старта на Такума и Антъни. Ще се борим за челната осмица още по време на първия старт за сезона, но реалистичните очаквания са за класиране в средата на таблицата.”