Преди седмица ви представихме първите фотографии на новия Saab 9-5, който ще дебютира през септември във Франкфурт. Време е за втората серия.
Saab 9-5 от моделната 2010 година прави впечатление с оцветените в черно предни колони и лайстна над страничните прозорци. Огледалата с интегрирани мигачи също представляват интересно решение. Спускащите се плавно назад задни колони оформят динамичния силует на модела, чиято ревизия завършва със светодиодни задни светлини.
Интериорът е решен типично в стила на шведския производител. Централната конзола и арматурното табло оформят числото 7, вентилационните отвори заемат голяма част от свободното пространство, бутонът за стартиране е изведен до скоростния лост. Новият волан изненадващо напомня този на Opel Insignia, но комфортните седалки с ясно изразена странична опора остават запазена марка за Saab. В списъка с екстрите вероятно ще попаднат информационно-развлекателната система за задния ред седалки, биксеноновите адаптивни светлини, аудио системата на Harman Kardon, безключовото отваряне на вратите и 8-инчовия дисплей на Panasonic за навигационната система на арматурното табло.
Saab 9-5 е конструиран върху спортната версия на платформата Epsilon II на GM. Междуосието е цели 2,84 м, което предполага обширно пространство за пътниците в салона и отлични нива на комфорт. Багажното отделение впечатлява със своите 513 литра. Под капака на Saab 9-5 ще работят три бензинови мотора с принудително пълнене – 1,6-литров четирицилиндров двигател със 160 к. с., двулитров четирицилиндров с 210 к. с. и 2,8-литров V6, който слага юздите на 300 „коня“. За почитателите на дизела Saab предлага две версии на двулитровия мотор със 160 и 190 к. с. Очаква се в близко бъдеще Saab 9-5 да получи хибридна версия, както и модел, предназначен за работа с биогориво.
Новият Saab 9-5 ще се появи на пазара в Европа през април 2010, като базовата цена ще гравитира около 35 000 евро.
Peter
Хмм, 35 Евро за кола, която на практика е Опел, звучи малко тъпо.....Но който иска Сааб, моля!