Saab най-накрая публикува официалните характеристики на новия 9-5, чиито фотографии плъзнаха из интернет още през юли. Автомобилът ще дебютира на автомобилния салон във Франкфурт през септември.
Шведите са категорични, че това е „най-технологичният Saab, произвеждан някога“. И до голяма степен са прави. Зад иновативния дизайн, вдъхновен от концепцията Aero X, се крие цяла армада електронни помощници – адаптивно окачване Saab DriveSense с промяна на настройките в реално време, интелигентната система за разпределяне на въртящия момент между предния и задния мост Saab XWD с електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване, безключово отваряне и стартиране на автомобила, адаптивни светлини с двойни ксенонови фарове, информационен дисплей на челното стъкло, адаптивен круиз контрол, двузонален климатик и асистент за паркиране.
Първоначално новият 9-5 ще се предлага с двулитров турбодизел (160 к. с.), двулитров бензин отново с принудително пълнене (220 к. с.) и върховия V8 с работен обем от 2,8 литра и максимални мощност от 300 к. с. и въртящ момент от 400 Нм. Малко след премиерата под капака на флагмана ще се наместят новият 1,6-литров бензин (180 к. с.) и двулитровият BioPower E85, разработен специално за биоетанол. Тези два мотора недвусмислено подчертават „зелената“ стратегия на марката, която напоследък е задължителен атрибут за всяка по-голяма автомобилна компания. Всички скоростни кутии ще бъдат шестстепенни.
Пътниците в салона на новия Saab 9-5 също няма да останат разочаровани. Аудиосистемата на Harman Kardon е получила нов осеминчов чувствителен на допир дисплей, 10-гигабайтов твърд диск, USB интерфейс и линеен вход. Като опция се предлагат още DVD плеър и безжични слушалки за пътниците на задния рде седалки
Продажбите на новия модел ще стартират догодина.
кирил
Извинете, че се намесвам но и двамата грешите! Първите серийни автомобили с турбо са Oldsmobile и някакъв модел на Шевролет през 60-те години на миналия век(не се сещам как се казва). И двете са на GM. Олдсмобиото се счита за първо zaщото изпреварва шевролета с няколко месеца. В европа колите с принудително пълнене идват 10 години по късно. BMW 2002 Turbo и porsche 911.
до смях
2,3 литровият двигател е на Сааб, 2,8 литровият е съвместна разработка. Опел е с 325 коня и дирекно впръскване на сааб е 300 коня. Кой вкарва в турбото в серийно производство? Не е сааб, а порше 911.
Смях!
Абе, ти дето казваш, че СААБ никога не са имали собствени мотори, вярваш ли си? Да си чувал нещо за турбото и кой го вкара в серийно производство? Ще падна от смях! Аман от разбирачи!
To OPC
Дали 2.3 е опелски двигател, сладур? Що не се разровиш малко из интернет? И недей да лепиш етикети, дето са подходящи за собствените ти "професионални" изказвания.....
why?
Ако шасито, скоростите, двигателите и прочие са на опел, защо ще дадеш огромна сума пари само за да купиш една еблема? GM обезличи тази марка като я направи луксозен опел. Всеки който знае, че вече това не е старият сааб, а за по-малко пари ще си вземе същата техника?
Виктор
Може Сааб-те да са префасонирани опели или други ГМ-та, но винаги и на 100% бих предпочел Сааб.
кирил
Не само двигателите са опелски. Шасито и скоростната кутия са опелски. OPC-то на Инсигния е с 325 коня тук са само 300. Сааб правеха добри коли преди GM да ги направи на луксозно подразделение на опел. Новите собственици трябва да променят това. Лично аз бих предпочел инсигния пред този Сааб.
OPC
този сааб е инсигниа и го пускат ,за6тото опел не пуснаха омега ина4е моторите са мн добри вси4ки са от опел сааб никога не са имали свои мотори дори и този 2.3 мотор е опелски и да не сам видял тапи коментари от хора дето ни6то не става от тях !!!!!
Iliqn
Може двигателя да е от Опел (ГМ), но като качество на Сааб неможе да го сравняваш с Кочината Опел та било и Инсигния
Петър
Съдейки по двигателите половината идват директно от Опел. Е за чий чеп да дава човек луди пари - купуваш си една Инсиния и караш същата кола! Къде е най-добрият мотор 2.3, доказал се от предишните модели? И това ако е СААБ.......