Шведите ще представят в Париж фантазията си за кабриолета на бъдещето. Необичайна в концепцията е най-вече конструкцията на покрива.
Последните колони на покрива се подават от основната част на каросерията, а задното стъкло не е интегрирано в гюрука - то също излиза навън от областта пред багажника. Първите колони на автомобила са остъклени, което създава впечатлението за панорамна видимост по посока на движението. Мекият покрив намира място в багажника на автомобила, който се отваря като чекмедже. За по-чувствителни принадлежности пък е предвидено допълнително пространство. Аеродинамична преграда предотвратява нахлуването на въздушни маси в салона при открито купе.Под капака на Saab 9-X Air работи 1,4-литров турбобензин. Производителността му е 200 или 170 к. с., а ускорението до 100 км/ч отнема 8,1 секунди. Средният разход на гориво е пет литра бензин или 6,5 литра етанол, а вредните емисии 119 респ. 107 грама CO2 на км. Трансмисията е 6-степенна и бива управлявана с планки на волана. Saab 9-X Air разполага и с ремъчен електромотор, който работи като система старт-стоп и може да подпомага ускорението. В задната част на каросерията са поместени и прилежащите му литиево-йонни батерии.