Type 930 постави началото на гамата през 1975 г. с 3,0-литров шестцилиндров агрегат с 260 к.с.
Вече 45 години производителят от Щутгарт интегрира версиите Turbo в своята гама на 911, предназначени за своите клиенти, търсещи повече емоции. Но кой от седемте последователни поколения на модела Porsche 911 Turbo в каталога на марката, е най-бързият?
Това е въпросът, на който германският производител искаше да отговори (макар и вече да се знае отговорът), като нареди на пистата за безпрецедентно състезание за ускоряване седемте поколения на Porsche 911 Turbo.
От Type 930, който постави началото на гамата през 1975 г., задвижван от 3.0-шестцилиндров агрегат с 260 к.с., до новия 911 (992) Turbo с мощност 580 к.с. до 100 км/ ч само за 2,8 сек, чрез версиите 964 Turbo (1990 - 1994), 993 Turbo (1995 - 1998) и други 996 Turbo (1996 - 2005), Porsche 911 Turbo очевидно значително еволюира, което го прави един от най-добрите в своя сегмент.
За да демонстрира това и да поеме управлението на споменатите модели, Porsche покани някои от най-опитните си пилоти , които все още са в активност (Нийл Джани, Дирк Вернер, Мат Кембъл, Томас Прейнинг, Ърл Бамбер) или вече пенсионирани, като Марк Уебър (2015 Световен шампион по издръжливост с Porsche) и дори Олаф Мантей, първият носител на Porsche Carrera Cup днес мениджър на екипа на Manthey Racing.
Тъй като резултатът от приятелската конфронтация е предсказуем, тръпката от това, че тези модели се развиват един до друг, е също толкова силна.