Еколозите: Нивата на прахови частици надвишават праговете на ЕС най-малко в 90 града
Висшият административен съд на Германия в Лайпциг ще реши съдбата на 15 млн. дизелови автомобила в страната, като се произнесе по въпроса дали градовете на най-големия европейски автомобилен пазар могат да забранят силно замърсяващите автомобили.
Групата за опазване на околната среда DUH е подала жалба срещу Щутгарт и Дюселдорф за нивата на прахови частици, надхвърлящи нормите, определени от Европейския съюз.
Немските провинции обжалват решенията, като оставят федералния административен съд на Германия в Лайпциг да се произнесе дали такива забрани са законни. Очаква се решението на съда в четвъртък.
Екологичните групи твърдят, че нивата на прахови частици надвишават прага на ЕС най-малко в 90 германски града.
Автомобилите с дизелов двигател се намират в светлината на прожекторите, тъй като Volkswagen Group през 2015 г. допусна измами с изгорелите газове, предизвиквайки регулаторни и законови реакции срещу дизеловите емисии, които съдържат частици и азотен окис (NOx).
Автомобилните производители се опитват да предотвратят пълна забрана със споразумение за реорганизиране на софтуера за управление на двигателя на 5,3 милиона дизелови автомобила като начин за почистване на германските градове.
Екологичните групи обявиха, че актуализирането на програмите е недостатъчно и са лобирали за автомобили със стандарти за емисиите Евро6 и Евро 5, за да получат хардуерни актуализации на техните системи за третиране на отработени газове.
Германската група за автомобилна безопасност ADAC заяви, че хардуерните реконструкции на автомобилите Euro 5 струват между 1400 евро (1 719 долара) и 3300 евро (4 053) и могат да намалят дизеловото замърсяване с до 70%.
Пълното обновявана на софтуера би се оказало изключително скъпо за автомобилните автомобили, а пълната забрана за дизелово гориво може да доведе до спад в цените за препродажба на автомобили, известни също като остатъчни оценки, които се използват при ценообразуване на лизингови и финансови договори.
"Спадът на дизеловите продажби в края на 2017 г. показа ясен ускоряване, като завърши годината с 52,6%, като годината започна с 56%" пазарен дял, заявиха в сряда анализатори от Evercore ISI.
Evercore ISI прогнозира спад на остатъчните стойности на дизела с 5%, което може да доведе до загуба от 1,6 млрд. евро в оперативната печалба на осем европейски и американски автомобилни производителя.