Red Bull получи разрешение от ФИА да използва 50% от максималния поток изгорели газове при върнат педал на газта, въпреки че първоначалната идея на федерацията бе лимитът да бъде поставен на 10%.
Причината за това е, че двигателят на Renault изначално е конструиран да работи с отворена дроселова клапа дори и когато пилотът е върнал газта, тъй като по този начин се охлаждат изпускателните клапани. Ако лимитът от 10% бъде въведен за моторите на французите, то тяхната надеждност неизменно ще пострада. Ето защо от Renault са лобирали пред ФИА за промяната и федерацията е дала съгласието си.
Действията от страна на френския производител са провокирани от факта, че Mercedes по-рано също поиска смекчаване на ограничението от гледна точка на надеждността и го получи. ФИА разреши в половината цилиндри на двигателите на германците да бъде впръсквано гориво дори когато пилотът е върнал газта, за да се намали налягането в картера. Ето защо и от Renault претендираха да им бъде разрешено да използват 50% от потока изгорели газове при т.нар. „студено обдухване”, когато дроселовата клапа е отворена и позволява на въздуха да преминава свободно през изпускателните клапани и да ги охлажда.
Това със сигурност ще се отрази върху представянето на тимовете, които използват двигателите на френския и немския производител. По отношение на Ferrari засега няма никаква информация, а системата на Cosworth бе базирана единствено на принципа на студеното обдухване и не бе толкова ефективна, колкото на останалите производители.
По време на традиционната пресконференция с тим-шефовете, която се провежда в петък след края на състезателния ден, темата за обдуханите дифузори отново бе водеща, като дори провокира някои разногласия между Мартин Уитмарш (McLaren) и Кристиан Хорнер (Red Bull). И двамата обаче бяха категорични, че най-големият проблем е свързан с това, че ФИА променя правилника по средата на сезона, а не след края му.