250 GTO, представен от Ferrari през 1962 г., е последната еволюция на Ferrari 250 GT Berlinetta
Изданието на Salon Privé през 2021 г., което ще се проведе от 1 до 5 септември в замъка Бленхайм, във Великобритания, ще бъде домакин на много престижни модели, в това число и два екземпляра от много редкия Ferrari 250 GTO.
250 GTO, представен в каталога на Ferrari през 1962 г., е последната еволюция на гамата на Ferrari 250 GT Berlinetta, която доминираше в категорията GT в международен план и особено в класическия Tour de France.
Разработен под ръководството на Джото Бизарини, след това Мауро Форгиери, на основата на 250 GT SWB (късо шаси), GTO, чиято каросерия е проектирана от Скалиети, се задвижва от най -новата версия на двигателя V12, проектиран от Джоакино Коломбо, който рабити в комбинация с петстепенна ръчна скоростна кутия. Резултатите на пистата не закъсняват и двата автомобила в двореца Бленхайм дават своя принос .
Автомобилът 3767GT е първият от двата GTO, придобити от известния пилот и шеф на екипа Дейвид Пайпър. Със зелена ливрея той дебютира в състезанието в Brands Hatch през август 1962 г., а на следващия месец Пайпър и неговият приятел Дан Маргулис се класираха на четвърто място в Тур дьо Франс.
През ноември Пайпър направи едно от многото си пътувания до Южна Африка и спечели Kyalami 9 Hours с 3767GT, преди да заеме 3-то място в Гран при на Ангола. В началото на 1963 г. той изпраща автомобила в САЩ, кара го от Ню Йорк до Флорида, където се състезава в събитията Дейтона и Себринг. Именно там той продава тези 250 GTO на някой си Ед Кантрел, който ще ги задържи до 1964 г., преди да ги продаде на свой ред на Том Флеминг.
Вторият GTO, представен тук (шаси № 4399GT), е доставен нов през 1963 г. на екипа на полковник Рони Хоар, дилър на Маранело. Този автомобил печели първите си две състезания в Гудууд и Силвърстоун с Майк Паркс на волана, а през август 1963 г. отново постига победа в Tourist Trophy, но този път с действащия световен шампион във Формула 1 на волана: Греъм Хил.
Преди сезон 1964 г. автомобилът 4399GT е един от четирите (250 GTO), получава доработена каросерия от Ferrari (три други автомобила GTO тогава ще бъдат произведени с оригиналната каросерия от 1964 г.). Автомобилът стана по-добър и Греъм Хил печели с него състезанията в Гудууд и Силвърстоун, докато Майк Паркс триумфира в 500-километровия Спа-Франкоршамп.
Накрая в Льо Ман, където този GTO е лансиран през юни 1964 г., Инес Айрланд и Тони Магс се стремят да постигнат добър резултат и накрая завоюват 2-ро място в своята категория и 6-о в общото класиране.
Други модели на Ferrari ще бъдат изложени в в замъка Бленхаймпрез септември, но тези два 250 GTO модела са може би най-добре позиционирани,за да получат палмата на конкурса, завоюван от Alfa Romeo 8C 2300 Monza Zagato Spider от 1933, признат за Best of Show миналата година.