Споровете относно клиентските шасита във Формула 1 постепенно се превръщат в аналог на латиноамерикански сериал.
Преди старта за Гран при на Малайзия Spyker предостави на стюардите на надпреварата чертежи, на които фигурират имената на Toro Rosso и Red Bull, за да подкрепи с доказателствен материал официалния протест, че двата екипа използват аналогични шасита, което е в разрез с все още действащото правило “Конкорд”. Впоследствие “газираният” тим на Дитрих Матешитц стартира вътрешно разследване, чиято цел е да установи по какъв начин е изтекла поверителната информация и как тя се е озовала в ръководството на Spyker.
Последният етап от развитието на сагата въвежда нова интерпретация относно документацията. Според шефовете на Toro Rosso Герхард Бергер и Франц Тост чертежите, които Spyker използва като доказателство в спора за клиентските шасита, са фалшифицирани. Върху един от документите се забелязват кодовете “RB3” и (S) “TR2”, което води до предположението, че компоненти от новия болид на Red Bull незаконно са използвани в конструкцията на STR2. Но тъй-като представените доказателства са във формата на копие, следва и логичният въпрос доколко то съответства на оригинала.
Сагата за клиентските шасита вероятно няма да приключи преди Бърни Екълстоун да тушира огромното напрежение с нова схема за разпределение на приходите между отборите във Формула 1. По всичко личи, че това ще бъде и най-удачният вариант за Spyker, тъй като представените чертежи вероятно няма да бъдат приети като доказателство. В единия случай тежи обвинението, че те са неправомерно придобити, а в другия – че са фалшифицирани, което засега дава предимство на Toro Rosso в съдебната битка между двата аутсайдера.