Американски и чуждестранни производители на автомобили приветстват новия ангажимент
Президентът Джо Байдън ще обяви план половината от всички нови автомобили, продавани в САЩ, да бъдат електрически до 2030 г. и ще въведе нови правила за емисиите от 2026 г., съобщи Белият дом.
Плановете не са правно обвързващи, но ще бъдат потвърдени, когато Байдън подпише изпълнителна заповед по-късно днес. Плановете не включват Калифорния, която има собствен план всички нови автомобили да произвеждат нулеви емисии до 2035 г.
Целта е подкрепена от големи американски и чуждестранни производители на автомобили, както и от ключови фигури в индустрията. Белият дом заяви, че се надява „да позиционира Америка да задвижва бъдещето на електрическите превозни средства, да надмине Китай и да се справи с климатичната криза“.
Електрическите, водородни горивни клетки и плъгин хибридни автомобили с двигатели с вътрешно горене са включени в целта за 50%, докато други планове включват разработване на нови стандарти за емисии до 2030 г. за лекотоварни автомобили, като се има предвид 2027 г. за по-големи превозни средства.
В съвместно изявление тримата най-големи производители на автомобили в САЩ - Ford, GM и Stellantis, обявиха общия си стремеж да „постигнат продажби от 40-50% от годишните продажби на електрически превозни средства в САЩ (електрически, горивни клетки и плъгин хибридни автомобили) до 2030 г., за да се доближи нацията до бъдеще с нулеви емисии в съответствие с целите на споразумението за климата от Париж.
„Последните ни съобщения за продукти, технологии и инвестиции подчертават колективния ни ангажимент да бъдем лидери в прехода на САЩ към електрически превозни средства.“
BMW, Ford, Honda, Volkswagen и Volvo също публикуваха съвместно изявление, в което се казва: „Ние подкрепяме целта на администрацията да достигне бъдещето на електрически превозни средства и аплодираме лидерството на президента Байдън за намаляване на емисиите и инвестиране в критична инфраструктура за постигане на тези намаления.“
Данните от индустрията приветстват този ход. „Намираме се в критичен момент за автомобилната индустрия, тъй като страните се надпреварват да произвеждат автомобили на бъдещето“, каза Рей Къри, президент на United Auto Workers, един от най -големите работнически профсъюзи в страната.
„Ние изоставаме от Китай и Европа, тъй като производителите влагат милиарди в разрастването на своите пазари и разширяването на производството. Трябва да направим инвестиции тук, в Съединените щати “, каза Къри.
Само 2% от продадените автомобили в САЩ са електрически през 2020 г., в сравнение с около 10% в Европа, според Международната енергийна агенция. Президентът Байдън също призова за правителствени разходи в размер на 174 млрд. долара (125 милиарда британски лири), за да се увеличи потреблението на електрически автомобили , със 100 млрд. долара (717 млн. паунда) в потребителски стимули и 7,5 милиарда долара (5,3 милиарда паунда) за зарядни станции за електромобили.