Поради високото замърсяване и изгарящото слънце, кабриолетите не се продават в Азия
През годините, преди той да стане президент на САЩ, Доналд Тръмп притежава луксозни немски автомобили. Сега, скъпите европейски кабриолети са сред превозните средства, които могат да станат рядкост по американски пътища, ако предложените от Тръмп данъци върху вносните автомобили влязат в сила.
В петък Тръмп заплаши да наложи 20% вносни данъци върху всички сглобени от Европейския съюз превозни средства, което би могло да увеличи продажбите на автомобили, произведени в Съединените щати.
"Данъците, ако бъдат материализирани, биха поставили под въпрос бизнеса за много нишови модели, които в момента продаваме в Съединените щати", каза старши изпълнителният директор на един автомобилен производител. "Кабриолетите са особено главоболие. С данъците на Brexit и САЩ този пазар може да се свие допълнително. "
Изпълнителният директор посочи, че кабриолетите може да не изчезнат, ако автомобилните производители решат да създадат алианси, за да споделят производствените си разходи или да проектират по-евтини автомобили, съчетани с модели с голям тираж.
Поради високото замърсяване и изгарящото слънце, кабриолетите не се продават в Азия. Съединените щати, Великобритания и Германия остават като най-големи пазари с възможности за по-нататъшно разширяване. Потенциалните данъци между ЕС и Великобритания след Brexit и още повече данъците между Европа и Съединените щати ще свият пазара, предвиждат анализатори.
Немските автомобилни производители BMW, Daimler и Volkswagen разполагат със собствени заводи в югоизточната част на САЩ. Тези предприятия се съсредоточават върху производството на модели с голям обем, главно SUV и кросоувъри и някои седани. Но те не разполагат с гъвкавост за бързо и евтино пренасочване на продукцията от един модел към друг в отговор на бързо променящите се данъчни заплахи, предупреждават експерти от бранша.
Очаква се Mercedes да продаде около 20 000 кабриолета тази година в САЩ, а BMW по-малко от 16 000 единици, прогнозира LMC.
"Предвиждаме продажбите на кабриолети да бъдат засегнати доста тежко от по-високите данъци за внос”, каза старшият вицепрезидент на LMC Джеф Шустер.