Слуховете за бъдещо партньорство с Renault не отговарят на истината
Sauber използва двигатели на Ferrari от 2010 г. насам, след като BMW прекрати заводската си програма във Формула 1. Сътрудничеството между двете страни мина на още по-високо ниво през 2019 г., когато Alfa Romeo стана официален партньор на отбора от Хинвил, а представителят на младежката програма на Скудерията Антонио Джовинаци взе едното титулярно място.
Напоследък обаче слуховете, че Sauber ще се откаже от Ferrari за сметка на Renault, стават все по-активни. Настоящият договор между двете страни изтича в края на 2021 г., а французите имат нужда от клиентски тим, за да ускорят развитието си и да имат по-голямо лоби пред ФИА и собствениците на Формула 1.
На този етап Sauber, Ferrari и Renault отказват официални коментари по темата, но според Motorsport.com Скудерията няма намерение да спира доставките на задвижващи системи към Хинвил. Двете страни са постигнали споразумение относно условията и е въпрос на време договорът да бъде подписан официално.
Ползите за Ferrari от подновеното сътрудничество ще бъдат не само финансови, но и политически. Haas F1 на практика е Б отбор на Скудерията, а при появата на спорни ситуации със сигурност и Sauber ще подкрепи италианците без значение как ще развият връзките с Alfa Romeo.
Настоящият контракт между Sauber и Alfa Romeo изтича в края на годината и е малко вероятно отново да бъде удължен след поредното мащабно сливане на големите автомобилни производители. Компанията майка Fiat Chrysler наскоро обедини сили с PSA Group в новосформираната група Stellantis, за да създаде четвъртия по големина производител като обем на продукцията.