Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Съвети за безопасно шофиране през зимата

08.11.2018 14:30

Проверката на дълбочината на протектора на гумата не е достатъчна

Преди да смените зимните гуми, не забравяйте да проверите дълбочината на протектора и състоянието на ламелите. Можете да се научите да ги сменяте и сами, но тази дейност изисква концентрация. С прибързаната и недостатъчно добре свършена работа рискувате да увредите колата или гумите си.

Когато дойде време да сложите зимните си гуми, се уверете, че те са все още използваеми. Един лесен и популярен трик се състои в това да използвате монета от две евро (можете да използвате и монета от два лева), за да проверите дълбочината на протектора. Проверката на Индикатора за безопасно шофиране (Driving Safety Indicator, DSI) обаче е много по-лесна. Този Индикатор е наличен във всички продукти на Nokian Tyres и представлява поредица от числа върху повърхността на протектора, които ви позволяват да проверите оставащия протектор в проценти, тъй като номерата постепенно изчезват с износването. Най-високото видимо число обозначава оставащата дълбочина на протектора.

Дълбочината на протектора е особено важна за шофиране в киша, хлъзгави пътища, а определящи са и ламелите, които в подобна ситуация имат по-голямо значение.

Трябва да проверявате гумите си

Сцеплението на зимните гуми без шипове се дължи на протектора, шарката на протектора и използваните за тях материали, затова потребителите е нужно да следят за състоянието на ламелите и жлебовете. Сцеплението е възможно благодарение на острите ръбове на ламелите и на меката каучукова смес, от която са направени. Ако ламелите са изпилени, заоблени по ръбовете и твърди вместо гъвкави, това означава, че гумата е загубила сцеплението си.

Нещо повече – масово новите автомобили имат предно задвижване, по-тежки са в предната си част, а мощността на двигателя е по-висока от преди. Агресивният стил на шофиране ускорява износването още повече.

Настройте правилното налягане предварително

Първите появи на нощен скреж са знак, че е време да поставите зимните си гуми. По това време, сенчестите участъци може да са замръзнали рано сутрин. Нужно е да внимавате, когато извършвате смяната.

Мартин Дражик, продуктов мениджър на Nokian Tyres, ни напомня, че някои гуми имат определена посока на въртене. Гумата има шарка със стрелки, чиято посока на движение, трябва да е напред. Ако гумите бъдат поставени не както трябва, нямата да осигуряват предвиденото сцепление, нужно за по-взискателното зимно време.

„Винаги настройвайте правилно налягане в гумите си, преди да ги смените. Понякога хората шофират до бензиностанцията, за да проверят налягането си, едва когато вече са поставили зимните си гуми. Ако две от гумите ви, имат много ниско налягане, например, те могат да бъдат повредени, докато карате към бензиностанцията.“, казва Дражик.

Ако джантите ви имат конусовидни гайки, гайките трябва да бъдат насочени навътре. Трябва да преместите също така всички нужни центриращи пръстени върху зимните гуми. Ако не го направите, това ще доведе до вибрации.

Въпреки че има много детайли, можете да се учите с практиката.

„Започнете като следвате това, което прави някой, който е опитен в сменянето на гуми. Това далеч не е “ядрена физика“.“, ни напомня Дражик.

Ако все пак считате, че уменията ви не са достатъчни за тази задача, е нужно да оставите професионалист да я свърши.

„Смяната на гумите на новите автомобили не е много лесна, а и размерите на гумите са се повишили, което означава, че те заемат повече място и изискват повече сила при работа с тях.“, казва Мартин Дражик, Продуктов мениджър на Nokian Tyres.

Клиентите на хотелите за автомобилни гуми в центровете на Vianor, получават препоръчително време за смяна на гумите, преди съответния сезон. Професионалист ще провери състоянието им когато ги сменя. По този начин, шофьорът ще знае, че гумите поставени на автомобила му са безопасни и отговарят на законовите изисквания.

Съвети за смяна на гумите

• Направете теста с монетата: Поставете монета от две евро (или два лева) в жлеба на протектора. Ако сребърният външен ръб остава видим над блока на протектора, е нужно да замените гумите. Сребърната част на монетата е 4 милиметра широка. Минималната дълбочина на протектора по закон в България също е 4 мм.
• Всички продукти на Nokian Tyres са снабдени с Индикатор за Безопасно Шофиране (Driving Safety Indicator, DSI), който позволява на шофьорите да проверяват състоянието и сигурността на гумите си. Индикатора за безопасност показва дълбочината на основните жлебове на гумата, тоест каква част от протектора е останал.
• Уверете се, че разполагате с гаечен ключ, динамометричен ключ и добър крик. Крикът в колата не е предназначен за многократна употреба.
• Проверете упътването на колата за правилните точки за повдигане и препоръчителните нива на налягане. Зимните гуми е нужно да бъдат напомпани с до 0.2 bar над нивото за летните гуми.
• При смяна на гумите имате нужда от стабилна повърхност, която да бъде твърда и равна.
• Ако автомобилът ви има алуминиеви джанти, натегнете отново гайките след като шофирате 100-200 километра.
• На всеки 6000 до 8000 километра, е нужно да разменяте местата на гумите, между водещите и свободно-движещите се колела. Затова е нужно да отбелязвате разположението на гумите при поставяне за съхранение.

Съветите са предоставени от Мартин Дражик, продуктов мениджър на Nokian Tyres.





Коментари
comments powered by Disqus