Нелсън Пикет все още има шанс да спаси сезона, но трябва да повярва в собствените си възможности, вярва изпълнителният директор в техническия департамент на Renault Пат Саймъндс.
Пикет все още няма спечелена точка през този сезон, като отборът прави всичко възможно да му съдейства. За предстоящите тестове на „Каталуня” например Renault ще му предостави пълна тридневна програма, за сметка на Фернандо Алонсо, който няма да участва в подготовката. Напоследък са все повече слуховете, че един от двамата бивши пилоти на Super Aguri - Антъни Дейвидсън или Такума Сато, ще заеме неговото място, но Саймъндс вярва, че синът на трикратния световен шампион има потенциал, за да се пребори с конкуренцията.„Наистина му е трудно (на Пикет), но направи и няколко добри изяви”, обяснява Саймъндс. „По това време миналата година много хора мислеха, че Хейки (Ковалайнен) ще приключи преждевременно сезона, но той направи прекрасно състезание в Канада, въпреки че в събота изглеждаше, че няма как да стане по-зле. Изглеждаше, че двата големи инцидента, единият от тях в квалификациите, ще провалят напълно уикенда му, но в неделя той се представи прекрасно, след което с всеки изминал старт резултатите му ставаха все по-добри.”
„И преди съм казвал, че за пилота, както и за всеки спортист, е важно да има добра самооценка, да повярва в качествата си. Ето това му липсва на Нелсън – вярата в себе си. Успее ли, нещата ще потръгнат.”
Пикет е оптимист, че поредицата от лоши състезания ще приключи във Франция (20-22 юни), защото познава отлично пистата „Невер Мани-Кур”. Също така споделя, че не е изненадан относно натиска, който вече има от страна на отбора. „Нормално е да се опитват да ме мотивират, това е начинът, по който се работи в Renault. Предпочитат да притискат пилота, според тях това е правилният подход. Пилотът трябва да знае как и кога да се концентрира, да остави всичко друго настрана и да работи здраво.”
На кръстопът
Саймъндс признава още, че отборът на Renault трябва в близко бъдеще да реши дали да продължава да влага усилията си в развойната дейност на R28 или да се фокусира изцяло върху подготовката на новия болид, който с оглед на правилата за 2009 година ще се различава коренно от своя предшественик.
„Ние сме голям отбор, но недостатъчно, за да работим успоредно по два проекта. Мисля, че част от тимовете, които изпитват трудности през този сезон, като Honda например, вече са се ориентирали главно към развитието на новия автомобил”, коментира Саймъндс. „Мисля, че и ние трябва да го направим. Това може да доведе до размествания в таблицата догодина.”
„Ако се бориш за по-предно място, както ние през тази година, задължително трябва да работиш върху развитието на болида. Няма нищо лошо в това, но при положение, че ще ти е от полза през следващия сезон. За нещастие обаче догодина автомобилите ще са коренно различни от настоящите – напълно нови правила по отношение на аеродинамиката, KERS системите започват да се използват, сликовете се завръщат – много фактори, които изискват конструирането на напълно нов болид. Важно е да започнем отрано работата по него. А това е твърде тежка задача за нас.”