Изпълнителният директор на техническия екип в Renault Пат Саймъндс е на мнение, че отборът е спечелил три десети след промените, които направи по болида си преди старта за Голямата награда на Испания.
Френският тим стартира трудно сезона и спечели единствено шест точки в рамките на четири състезания, но демонстрира сериозен напредък миналата седмица на „Каталуня”. За Гран при на Барселона техническият екип оборудва R28 с нови аеродинамичен пакет и окачване, което изведе Фернандо Алонсо на втора позиция в квалификациите. Световният шампион имаше реални шансове за класиране в челната петица при последвалия старт, но двигателят на неговия автомобил дефектира.Саймъндс е категоричен, че отборът е направил сериозна крачка напред, но признава, че разликата спрямо лидера Ferrari е прекалено голяма.
„С оглед развитието на състезанието в Барселона мога да кажа, че сме спечелили три десети на обиколка”, коментира главният инженер на Renault. „Дали ще е така и в Монако и Турция? Не съм сигурен, но съдейки по данните, мисля, че ще запазим това темпо.”
„Посоката ни е правилна, много от промените се оказаха успешни. Ще продължим да работим по тях. Разликата все още е твърде голяма, особено спрямо Ferrari, имаме много работа, но съм доволен от напредъка.”
Саймъндс разкри, че екипът на Renault е направил промени в 19 зони за старта в Испания. Предстоящите иновации няма да бъдат толкова масирани, но отборът ще продължи да полага усилия върху развитието на автомобила.
„Работихме върху деветнайсет отделни области през този уикенд, но няма да се задоволим с това. Продължаваме със същия темп. Естествено няма как за всеки старт да правим толкова промени, но това се отнася и за останалите отбори – принципът е да работиш по отделните компоненти и да ги интегрираш по болида като цялостен пакет”, завършва Саймъндс.
Директорът в отдел „Двигатели” на Renault Дени Шеврие междувременно съобщи, че повредата в агрегата на Фернандо не е съществена. „Няма драстични повреди по двигателя, което ще ни позволи бързо да отстраним проблема”, коментира Шеврие.