Звездата на Audi смята, че електрическият автомобил ще улесни пилотите
Карлос Сайнц и навигаторът му Лукас Крус имаха сериозни проблеми с навигацията в тазгодишното издание на рали „Дакар“ и завършиха на час зад победителите Стефан Петерхансел и Едуар Буланже също с MINI. Драмите с електронната пътна книга и спецификата на маршрута вбесиха двукратния рали шампион, който коментира, че „Дакар“ прилича повече на джикмана, отколкото на крос кънтри състезание, но това не трогна организаторите, които нямат особен избор заради спецификата на трасето в Саудитска Арабия.
И през 2022 г. рали „Дакар“ ще се проведе единствено на територията на близкоизточната държава, но според Сайнц електрическият автомобил на Audi ще му позволи да отделя повече внимание върху самото пилотиране и двамата с Лукас Круз лесно ще избегнат миналогодишните грешки. RS Q e-tron няма степенна трансмисия, което в комбинация със солидния въртящ момент на електрическата задвижваща система би трябвало да осигури повече спокойствие на пилотите на немския тим.
„Има куп положителни неща, свързани с новия автомобил. Например това, че няма степенна скоростна кутия. Не се налага да мислиш на коя предавка си, когато атакуваш дюните", коментира испанецът за DirtFish.
„Дюните винаги са трудни заради това. Обикновено си казваш: „ОК, на коя предавка трябва да съм? На първа или на втора?“ Ако направиш грешка, засядаш!“
„А с електрическия автомобил нямаме предавки, не се налага да сменяш нищо. Просто ускоряваш или връщаш газта. Насочваш вниманието си към самото пилотиране, което е най-важната промяна за мен.“
„Когато си концентриран, можеш да анализираш по-спокойно дюните. Не трябва да мислиш за това дали ще превъртиш гуми. Също така и чисто физически е по-добре. Уморително е да сменяш постоянно предавките и това може да доведе до грешки.“
Това обаче съвсем не означава, че новият електрически автомобил не се нуждае от настройки, признава Сайнц, който догодина ще си партнира отново със Стефан Петерхансел, но и с двукратния шампион в DTM Матиас Екстрьом.
"Научих куп неща за новия автомобил. Винаги разполагаш с мощност, но трябва да работиш здраво върху подготовката на задвижващата система, върху софтуера, виртуалния диференциал, рекуперацията при спиране. Наистина има много за учене. Този автомобил е страшно сложен, има един куп сензори, много повече отколкото при стандартния, така че трябва да сме наясно с всичко това преди първото ни състезание“, завършва Сайнц, който е печелил „Дакар“ с VW, Peugeot и MINI.