Победителят в тазгодишния „Дакар“ изрази огромното си задоволство от успеха в най-титулувания рали-рейд. Сайнц все още не е решил как ще продължи кариерата си.
Матадора спечели рали „Дакар“ в четвъртото си участие, като разликата между него и втория Насер Ал-Атия, също пилот на Volkswagen, бе само две минути. Битката между двамата бе толкова оспорвана, че един етап преди финала те дори се удариха леко в отсечката, което нажежи много обстановката в лагера на германците.
„Спечелих две титли в Световния рали шампионат (1990 и 1992 г.), а сега и „Дакар“. По принцип двете дисциплини са сходни, но колкото си приличат, толкова и се различават. И двете обаче се печелят трудно“, коментира Сайнц.
„Едно е сигурно - рали „Дакар“ е страхотно състезание с огромно значение за света на моторните спортове. Това ме прави особено горд и то най-вече защото го спечелих по моя си начин, според моите разбирания за спорта.“
47-годишният испанец допълва, че все още не е наясно как ще продължи кариерата си. „Дакар“ току що приключи и не съм мислил все още за това. Със сигурност съвсем скоро ще разговаряме с Крис Нисен (спортният директор на VW). Може би Volkswagen ще се ориентира към Формула 1 – това е най-точният момент и за мен да сменя шампионата“, шегува се Матадора.
Сайнц благодари и на своя тим, който спечели втори пореден „Дакар“ и първите три места в тазгодишното класиране.
„Винаги съм си казвал, че съм длъжен да спечеля заради момчетата. Победата е най-добрата мотивация. Отборът е отдаден изцяло на нея. Няма по-добър начин да им се реваншираш, освен да дадеш най-доброто от себе си. Радвам се, че успях да се отблагодаря по такъв начин на екипа, подготвил моя автомобил, на инженера ми Джерард Зизик, на ръководството на отбора в лицето на спортния директор на Volkswagen Крис Нисен и отборния мениджър Петер Утофт."
След като през 2009 г. Сайнц и Мишел Перен катастрофираха два етапа преди финала, испанецът замени своя навигатор. Двамата с Лукас Круз нямат загуба досега, като са участвали в три старта - „Рали дос Сертош“, „Силк Уей рали“ и „Дакар“.