Двукратният световен шампион Карлос Сайнц е категоричен, че в днешно време ралитата са скучни и че ФИА греши при избора на „количеството за сметка на качеството”.
Календарът на Световния рали шампионат за сезон 2008 включва петнайсет старта, а миналата година бройката стигна дори шестнайсет. Според Сайнц е грешно ФИА да прилага схемата на Формула 1 и да раздува излишно календара.„Проблемът е, че ФИА се опитва да следва примера на Формула 1 при рали спорта. Набляга се върху количеството, а не върху качеството. Състезания, които по традиция налагаха затварянето на пътища из цялата страна, се превърнаха в миниатюрни стартове с 40 участници, с малко запомнящи се личности, което е меко казано скучно”, коментира Сайнц, цитиран от агенция Efe.
С оглед на критиките ФИА ще промени политиката си през 2009 г., когато в сила ще влезе ротационният принцип. Това означава, че календарът ще включва 12 състезания за година, като всяка държава ще домакинства на WRC през сезон.
Двукратният първенец, който напусна Световния рали шампионат през 2005 година, не пропусна да защити Себастиен Льоб и да отхвърли отправяните към него критики, че печели успехите си заради слабата конкуренция.
„Това, което ми липсва, са повечето победители. След оттеглянето на Маркус Грьонхолм Себастиен Льоб остава единственият кандидат за първото място. Но това не омаловажа ни най-малко неговите успехи. Грешката не е негова. Той е сред най-великите шампиони. Вярно е, че минали години за титлата се бориха седем пилоти и четири – пет различни производителя. Но тези времена отминаха. Жалко за шампионата.”
pavel jekov evropeiski 6ampion
podkrepiam mnenieto na kolegata sainc.tozi 6ampionat se obesle4i i zagybi svoiata atraktivnost moje bi poradi slabia interes na proizvoditelite,koito namaliha zavodskite otbori i respektivno namalia konkyrenciata v sastezaniata.moje bi poradi prerazpredelenieto na svetovnite avtomobilni pazari.no sega i v evropeiskia 6ampionat niama silna konkyrencia moje bi poradi sa6tite pri4ini.s dve dymi zagybi se atraktivnosta na ralisporta.