"Синият овал" ще фокусира в нея целия си опит, свързан с автономното управление
От 1 август в САЩ ще заработи новата компания Ford Autonomous Vehicles LLC, в която "Синият овал" ще фокусира целия си опит, свързан с автономното управление. Ford възнамерява да инвестира до 2023 г. 4 млрд. долара (една четвърт от сумата ще получи стартъпът Argo AI) в разработването на автопилот и свързаните технологии.
Новата компания със седалище в Детройт е създадена, за да може свободно да привлича средства отвън. Вицепрезидентът на Ford Марси Клеворн бе назначен за генерален директор. "Сега е най-доброто време за укрепване на усилията ни за създаване на автономна платформа. Общият екип най-добре позиционира бизнеса за възникващи възможности ", каза шефът Джеймс Хакет.
Въпреки че Ford е смятан за един от лидерите в разработването на автономни превозни средства, по време на тестове виждаме само един и същ модел Fusion, който заедно с други седани скоро ще отиде в пенсия. По-рано, умело скритото оборудване на Fusion сега е открито и е струпано на покрива на автомобила .
Онзи ден Ford припомни, че до 2020 г. подготвя "най-новата гама в индустрията". 75% от моделите трябва да бъдат обновени, компанията подготвя пълна електрификация. Марката обеща два нови SUV модела: Bronco и автомобил, който няма име.
За неназования кросоувър компанията може да използва името Maverick. През 2001-2006 г. това наименование носеше европейски клонинг на модела Ford Escape, известен като Kuga. Той е оборудван с двойно предаване, двигател V6 3,0 (203 к.с.). През пролетта заявката за името Maverick беше одобрена от Патентното ведомство USPTO.
Създаването на Ford Autonomous Vehicles е само малка част от реформата. Джеймс Хакет пое лидерската позиция и се стреми да максимизира всички процеси. Рокадата на равнище вицепрезиденти следва една след друга. Хау Тай-Танг, американец с виетнамски корени, стана дясната ръка на Хакет. Той отговаря за разработването на продукти, контролира всички операции по проучването, проектирането и доставките. Задачата е ясно а: времето на пътя на новия автомобил от скицата до дилърския салон трябва да бъде намалено с 20%. Цялата гама ще бъде разделена на пет модулни "фамилии": с двойно предаване, с предно задвижване, със задно предаване, товаро-пътнически и хибридни/електрически превозни средства. Във всеки модел общата архитектура ще бъде 70%, а останалите 30% - индивидуални характеристики.