Масовото развитие на електрическия автомобил е изправено пред две основни препятствия
Със своята нова клетъчна технология Nano Technologies елиминира всички ограничения с рекордна автономност и много кратко време за зареждане.
Масовото развитие на електрическия автомобил е изправено пред две основни препятствия. Първото несъмнено е автономността, докато второт е времето за зареждане. Но стартъпът Nawa Technologies, основан през 2013 г., може да промени играта.
В действителност, въз основа на изследването, проведено от CEA (Френската комисия за атомна енергия и алтернативни енергии) и това на стартъпа, скоро може да се появи нова технология на батерията и да преодолее двата споменати по-рано недостатъка. Така, благодарение на използването на нова електродна технология, Nawa Tehnologies обявява, че може да предложи клетка, която е десет пъти по-ефективна, способна да съхранява три пъти повече енергия, като същевременно предлага пет пъти повече автономност.
Зад този технологичен скок се крие патентован електроден дизайн, направен от вертикално подредени въглеродни нанотръби (VACNT). Опростен дизайн, който позволява на йоните да имат по-бърз път, където обикновено се спират в конвенционални клетки, с електроди, направени от смес от активен въглен и други прахове, добавки и свързващи вещества. Паскал Буландже, основател на Nawa Technologies, обясни: "Разстоянието, което йонът трябва да премине през литиевия материал, е само няколко нанометра, вместо няколко микрометра, както е в случая с нормален електрод."
Благодарение на това ефективността се увеличава и времето за зареждане се намалява. Nawa Technologies предвижда време за зареждане от пет минути, за да увеличи от 10 на 80%. Освен това батерията може да стане много по-лека и по-компактна. Всичко това би довело до наличието на батерия, способна да предложи между 800 и 1000 км автономен пробег. Но за да се възползваме от тази нова технология, ще трябва да изчакаме още малко.
След като Nawa Technologies току-що стартира своята производствена линия, тя планира да интегрира клетките си в автомобили около 2024/2025 г.. И накрая, френската компания се фокусира върху друга точка: намаляване на своя въглероден отпечатък чрез използване на много по-малко редки материали, отколкото при стандартните клетки.