Шведският производител на камиони регистрира спад от цели 93% в печалбата за първото тримесечие на настоящата година до 179 милиона крони (16.6 милиона евро). Продажбите също бележат срив от 28% до 15.86 милиарда шведски крони.
Лошите резултати, които Scania отчита, се дължат в голяма степен на значителното понижение в оборота и в броя на доставките. Процентното съотношение на печалбата през първото тримесечие на 2009 г. е по-ниско от предвижданото от анализаторите, които залагаха на печалба от 201 милиона крони при чист приход, равняващ се на 2.51 милиарда преди година.В сектор като този на камионите, който е твърде чувствителен към икономическите реалности и който страда в най-голяма степен от икономическата криза, оборотът на компанията е спаднал с 28% до 15.86 милиарда шведски крони, докато доставките са се сринали с 41% до 11 304 единици, според комюнике за финансовите резултати.
Scania, която съкрати 2000 временни работни места, но за разлика от своите сънародници и конкуренти от Volvo не прибягна до масови уволнения “не вижда перспективи за промяна в търсенето на камиони през следващите три месеца”, коментира изпълнителният директор Лeйф Йостлинг
Пазарът на камиони в Европа страда от пазарната конюнктура, както и от присъствието по пътищата на Стария континент на по-стари камиони, продадени по времето на разцвет в индустрията и които сега също се оказват препятствие за продажбите на нови тежкотоварни возила. ”Нашата индустрия се характеризира с циклично търсене за период от 10 години, а ние в момента сме в низходящата фаза”, добавя Лeйф Йостлинг.