Компанията се нуждае от 3-4 млрд. евро, за да понесе натрупаните покрай поглъщането на Continental дългове.
Частната инженерна група Schaeffler, която се задъхва от тежките дългове, натрупани покрай поглъщането на гиганта Continental, вероятно ще стане първата компания, възползвала се от програмата за кредитни гаранции на германското правителство (с бюджет 100 млрд. евро).Федералният министър на търговията и промишлеността Михаел Глос вече публично окуражи Schaeffler да кандидатства за 3 до 4 млрд. от правителствения фонд. Той обаче подчерта, че ще е нужен "устойчив и далновиден" план за развитието на компанията като задължително условие за получаване на помощ. Ако действително бъде отпусната подобна субсидия, това ще е първият в историята случай, в който германството правителство директно подпомага голяма нефинансова компания.
Някои служители на икономическото министерство обаче вече изразиха опасения, че подобен ход ще навлече на Глос обвинения в специално покровителствено отношение. Глос е от същия регион, в който е щаб-квартирата на Schaeffler, и е близък познат на собственичката на компанията Мария-Елизабет Шефлер от много години.
Schaeffler в момента се измъчва под тежестта на 10-милиарден дълг, натрупан покрай поглъщането на конкурента в производството на автомобилни части Continental. Сделката приключи едва преди седмици, като остави двете компании с общи задължения над 22 млрд. евро. Заради срив в цените на акциите обаче делът на Schaeffler в Conti се обезцени с почти 8 млрд. евро, което извика нуждата от спешна финансова инжекция.
Мнозина в Германия, включително и финансовият министър Пер Щайнбрюк, обаче са категорично против всякаква държавна помощ за частната група.