Toyota пренесе произведения в Англия автомобил в Щатите
Toyota пренесе произведения в Англия – Auris, в Щатите: кръстеният Scion iM хечбек дебютира на автомобилното изложение в Ню Йорк и е с двигател, който го няма при нас в Европа. Какво друго има ново?
Моделът на Toyota- Scion е специално за младите американски фенове. Подчертано младата подмарка предлага специални модели на концерна майка със собствено обозначение.
Scion iM е точно такъв случай, защото в действителност тя се казва Toyota Auris - поне при нас. Тя възнамерява да печели американски фенове в сегмента като Scion, които тук при нас наричаме Golf класа. С начална цена от около 20 000 долара (равностойността на 18 600 евро) те ще могат да го имат, дори и ако техниката му не е от най-новото поколение.
Toyota Auris не е съвсем нов за американския пазар
Освен това агресивно оформените престилки и гиздавите 17-цолови джанти заблуждават. Без оглед на няколко малки емблеми. Гамата от двигатели е ограничена до един двигател от палитрата на концерна Toyota, който не се предлага за Auris при нас: четирицилиндров ,1,8-литров двигател, без компресиране генерира 139 к.с.
Американските клиенти следва да познават този двигател, защото той се използва и в Toyota Corolla. Агрегатът показва в Scion iM леко подобрени стойности на разход на гориво: той реализира 37 магистрални мили за галон (около 6,3 литра /100 км). В Corolla това са две мили по-малко.
Четирицилиндровият е куплиран с шестстепенна механична трансмисия, който може да бъде поръчан и при нас за Auris с безстепенна CVT автоматика, въпреки че това ще отнеме малко от спортния характер, дори и ако Scion твърди, че е конфигурирал трансмисията „спортно”.
Scion iM е добре оборудван
За сравнително изгодната стартираща цена, Scion iM е доста добре оборудван. Не само, че има вече упоменатите в текста 17-цолови джанти и стандартен боди кит, но и функции отговарящи за комфорта, като например двузонов автоматичен климатик или автоматично управление на светлините. Срещу доплащане Scion разполага с навигационна система, специално осветление за интериора или допълнителни спортни аксесоари, които са разработени специално за Scion iM от отдела за развойна дейност на Toyota Racing Development (TRD). Те включват друга система на въздухозаборници, пружини за по-ниско окачване и по-силни стабилизатори.
Първите Scion iM ще трябва да бъдат доставени през есента на 2015. За истинската спортна амбиция Scion има и друг, по-подходящ автомобил в портфолиото си: тя се нарича FR-S. А при нас? Toyota GT86.