Двете компании оповестиха в съвместно комюнике, че алиансът между тях вече е факт. Серджо Маркионе ще е изпълнителен директор на новото формирование, а Робърт Кидер ще поеме председателството на Управителния съвет.
Според условията, одобрени от съда в Ню Йорк и от различни други регулаторни и антитръстови органи, компанията, известна преди това като Chrysler LLC, продава формално цялото си налично притежание (с изключение на някои дългове и други пасиви) на нова компания, носеща названието Chrysler Group LLC.Fiat ще се сдобие с 20% от новата компания, като този дял може да достигне до 35% при “постигане на предвидените в споразумението цели”. Италианският автомобилен производител не може да придобие мажоритарния пакет акции, докато не бъдат върнати задълженията по публичното финансиране.
Департаментът към американската хазна и канадското правителство ще притежават съответно 8% и 2%, докато доброволната асоциация на бившите служители - United Auto Workers Retiree Medical Benefits Trust, ще разполага с 55%.
Новият Chrysler ще бъде ръководен от Управителен съвет, в който ще участват трима представители на Fiat, сред които и Серджо Маркионе в качеството му на изпълнителен директор, четирима души, номинирани от департамента на американската хазна, и по един представител на канадското правителство и на United Auto Workers Retiree Medical Benefits Trust. Именно те ще номинират бившия шеф на Duracell Робърт Кидер за председател на Управителния съвет.
“Този алианс, който бе създаден с пълната подкрепа на администрацията на президента Барак Обама, няма да разреши всички проблеми, с които се сблъсква в настоящия момент автомобилната индустрия, но представлява фундаментална крачка за позиционирането на Fiat и Chrysler сред лидерите на бъдещето поколение производители в световен мащаб”, коментира изпълнителният директор на Fiat Серджо Маркионе.
Той приветства постигнатото споразумение и характеризира днешния ден като “много важен не само за Chrysler и неговите служители, които преживяха една година, изпълнена с несигурност, но и за цялата автомобилна индустрия.”
Маркионе добави, че посредством Fiat Chrysler “може отново да стане силна и конкурентоспособна компания с богата гама от автомобили, които поразяват въображението и вдъхновяват чистотата на изпълнението”.
Fiat ще предостави на Chrysler технологии, платформи и двигатели за автомобили от ниския и средния клас, съобщиха от италианската компания в нарочно комюнике по повод алианса.
“Chrysler ще може по този начин да предлага по-широка гама от продукти в т. ч. и автомобили с по-нисък разход на гориво, които все повече се налагат на пазара и ще има достъп до международната дистрибуторска мрежа на Fiat (особено в Латинска Америка и Русия).”