Сделката между Saab и китайския производител Hawtai, която трябваше да гарантира бъдещето на шведската компания, пропадна. Това отново поставя под въпрос бъдещето не само на новата платформа Phoenix, но и на Saab като цяло.
Миналата седмица ръководството на Spyker и дъщерната Saab обяви, че е договорило инвестиция на стойност 150 милиона евро от китайската Hawtai. Тя, в комбинация със средствата, които Европейската инвестиционна банка склони да отпусне на шведите и Владимир Антонов се очаква да налее в Spyker, трябваше да гарантират бъдещето на компанията и новата платформа Phoenix. Оказва се обаче, че Hawtai „не е получила необходимото одобрение“ от страна на всички акционери и оттегля офертата си.
Разговорите с китайската компания за евентуално сътрудничество ще продължат, но не и на „подобно ексклузивно ниво“. Това автоматично провокира спекулациите, че Saab вече преговаря с друга китайски производител, като най-често се спряга името на Great Wall. Подобна подкрепа е твърде належаща за компанията, тъй като производството в Тролхетан все още не е подновено. Въпреки това от Saab обявиха, че всички служители са получили полагаемите им се възнаграждения, дори и тези, които са в принудителна отпуска.