Градски фокусираният SUV е приведен в съответствие с по-новите модели на испанската марка
Seat Arona е обновен след четири години в продажба с нов набор от функции за свързване, променен стил и обогатен интериор.
Разкрит заедно със своя подобно актуализиран и тясно свързан брат супермини Ibiza, актуализираният Arona има за цел да повиши безопасността и използваемостта, като същевременно запазва популярността на модела - от старта си, Seat вече е продал повече от 350 000 бройки в световен мащаб.
Промяната в изданието за 2021 г. включва нов дизайн на салона , който доближава фокусирания в градски условия компактен SUV по-близо до новия хечбек Leon.
Най-очевидно е, че вграденият сензорен екран е заменен за свободно стоящ елемент с широчина от 8,25 инча до 9,2 инча. Той дава достъп до пълен набор от услуги за свързване, включително Apple CarPlay и Android Auto, eCall аварийно реагиране и информация за трафика в реално време.
За разлика от Leon, Arona запазва физическия си климатичен контрол, но високоспецифичните модели FR Sport и Experience Lux получават нов 10,25-инчов цифров дисплей вместо аналоговата настройка на базовия автомобил, а многофункционалният кожен волан от напа е стандартно оборудване в цялата гама.
Редизайнът на интериора е придружен от оправен преден край, целящ да даде "още по-здрава естетика". Нова радиаторна решетка, сребриста предна броня и репозиционирани фарове за мъгла отличават обновения автомобил Arona, докато цялото външно осветление вече е светодиодно като стандарт. Задната част получава нов спойлер и дифузор, докато табелката Arona вече е изписана в ръкописен стил, както при Leon и Ateca.
Освен това се предлагат нови 17-инчови и 18-инчови джанти а, както и три нови основни цвята на каросерията и три нови цвята на покрива.
Новите усъвършенствани помощни средства за водача, добавени за 2021 г., включват асистент за паркиране, асистент за заслепяване и „помощ при пътуване“, който използва адаптивен круиз контрол в тандем с асистенция за поддържане на лентата, за да предложи „полуавтоматично“ шофиране.
Arona вече се предлага с избор от четири бензинови турбо двигателя - тритрицилиндрови 1.0-литрови агрегата и един четирицилиндров 1,5-литров - с мощност от 94 к.с. до 148 к.с. Двигателят за входно ниво работи в комбинация с петстепенна ръчна скоростна кутия, докато шестстепенна ръчна и седемстепенна DSG автоматична се предлагат в по-високите нива на оборудване.
Нивото на оборудването е доработено и вече включва SE, SE Technology, FR, FR Sport, Xperience и Xperience Lux, който замества Xellence. Окончателните икономически показатели и цените за всеки ще бъдат публикувани по-близо до стартирането на модела по-късно тази година.