Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Seat Ibiza ST 1.0 ecoTSI DSG: Good job!

17.01.2016 15:16

Seat Ibiza се превърна в първия автомобил, екипиран с новия бензинов трицилиндров турбомотор на VW

Явлението даунсайзинг не спира да набира скорост в практически всички автомобилни класове. Затова и няма как да бъдем учудени, че трицилиндровите бензинови мотори с принудително пълнене навлизат все повече не само в малкия и компактния клас, но и в сегменти, в които подобно задвижване доскоро изглеждаше едва ли не немислимо. Концернът Volkswagen представя своят първи бензинов агрегат с три цилиндъра и принудително пълнене с турбокомпресор доста късно – от Ford вече няколко поредни години печелят популярност (и наградата за Двигател на годината в своята категория) със своя 1.0 Ecoboost, Opel също вече успешно продават своя еднолитров турбомотор. Renault-Nissan също не от вчера имат пазарни успехи с техния 0.9 TCe.

Един напълно нов двигател от концерна VW

Seat Ibiza в изпълненията си хечбек и комби всъщност е първият автомобил, задвижван от изцяло новия 1.0 ecoTSI, който отпразнува своята премиера с два варианта с мощност 95 и 110 конски сили. Екипът ни имаше възможността да добие първи впечатления от този обещаващ задвижващ агрегат зад волана на комбито Seat Ibiza ST с мощност 110 к.с. и в комбинация със седемстепенна трансмисия с два съединителя DSG. Едно от първите неща, които правят впечатление още при стартиране на двигателя, е от една страна доброто обезшумяване, а от друга – радващо плавния ход на мотора. Това субективно впечатление се засилва дори още повече, когато човек има възможността да измине повече километри с автомобила в различни режими на натоварване – факт е, че характерният, неравноделен тембър на двигателя няма как да прикрие трицилиндровата му природа, но истината е, че шумовият фон не е по-натоварващ, отколкото при култивирания 1.2 TSI.

Задвижване, което впечатлява по всички параметри

Още по-добрата новина е, че намаляването на работния обем и на броя на цилиндрите не е довел до неособено приятното усещане за малък мотор – компактният Seat Ibiza ST започва да тегли уверено още от около 1400 оборота в минута, а над 2000 завъртания на коляновия вал в минута започва да проявява дори спортни нотки при ускорение. Набирането на обороти също е съпроводено с приятна лекота, а характерната за турбодвигателите фаза на замисляне при подаване на газ почти не се забелязва. Синхронът със седемстепенната трансмисия с два съединителя също е впечатляващ – при спокоен стил на шофиране в градски условия моторът почти през цялото време може да работи с по-малко от 2000 об./мин, а това не е първото нещо, което човек си представя при един толкова малък агрегат. Максималният въртящ момент от 175 нютонметра е наличен в изключително широкия диапазон от 1400 до 4000 оборота в минута, така че равномерното разгръщане на мощността, наподобяващо на значително по-голям мотор, всъщност не е изненадващо при по-внимателно разучаване на характеристиките на 1.0 ecoTSI.

В реални условия разходът на гориво в натоварен градски трафик трудно превишава границата от осем-осем и половина литра на сто километра, извън града той без проблем пада до около шест на сто, а и по-малко, като средната консумация при смесен цикъл на шофиране е около 7 л/100 км – добри показатели за автомобил с толкова добра динамика (9,7 секунди време за спринта от място до 100 километра в час, почти 200 километра в час максимална скорост) и не чак толкова скромни размери (дължината на каросерията е 4,24 метра, а теглото е над 1,1 тона).

Практично и изгодно предложение в малкия клас

Иначе Seat Ibiza ST се представя в своята привична форма – с чевръсто и сигурно пътно поведение, интуитивна ергономия и приличен вътрешен простор. С вместимост от 430 до 1163 литра при сгънати задни седалки багажното отделение може и да не е шампион в своя сегмент, но е достатъчно обемно за нормална семейна употреба, а освен това прави добро впечатление с множество практични детейли. Освен това, с цената на изпробваната модификация от 27 500 лева, Ibiza ST се очертава не само като едно от интересните, но и като едно от наистина изгодните предложения в класа си.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Seat Ibiza ST е функционално малко комби, което предлага отлична ергономия в интериора, пъргаво пътно поведение и високо ниво на безопасност. С новия трицилиндров турбомотор, моделът може да се похвали с култивирано, енергично и икономично задвижване, което тепърва предстои да печели популярност в различни моделни серии на концерна VW.

Текст: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus