Seat публикува официално техническите характеристики и нова фотогалерия на представения през септември във Франкфурт Leon Cupra R.
Под капака на Leon Cupra R ще беснее двулитровият TSI мотор на групата VW, който благодарение на новата система за впръскване на горивото под по-високо налягане е „надут“ до 265 к. с. Кривата на въртящия момент достига своя пик от 350 Нм в диапазона от 2 500 до 5 000 об./мин.
Въпреки впечатляващата максимална мощност – ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди - двигателят отговаря на стандартите Евро 5 и има среден разход от 8,1 литра. Същият мотор задвижва Golf R, Scirocco R и Audi S3, но при Leon Cupra R се предлага само с шестстепенна механична кутия, която е преработена, за да поеме по-голямата мощност и да оптимизира времето за превключване на предавките. Испанският спортист от фамилията на VW за съжаление разполага само с предно предаване.
Leon Cupra R отстъпва единствено на León Cupra 310 Limited Edition (306 к. с.), който се предлага на пазара в Холандия и Leon Cupra Edition (282 к. с.), предназначен само за Германия. Стандартно Cupra разчита на двулитровия TSI с 240 к. с.
Сред техническите нововъведения на Leon Cupra R впечатление прави XDS системата за контрол на недозавиването чрез селективно прилагане на спирачното усилие върху вътрешното колело. В пакета влизат още ABS, ESP, EBA системата за аварийно спиране и TCS тракшън контрола. Предните, страничните въздушни възглавници и тези за главата се предлагат стандартно, както и индикатора за налягането в гумите, автоматичните светлини и чистачки, темпомата, системата за паркиране, двузоналния климатик и аудиосистемата с 8 говорителя.
Leon Cupra R е първият автомобил от групата на VW, който в базовата си версия разполага с 19-цолови колела. Зад тях срамежливо се подават уголемените спирачни дискове с диаметър 345 мм отпред и 286 мм отзад. Нископрофилните гуми с размери 235/35 допълват агресивната визия на спортиста. Другите външни отличителни белези са плакетите R на радиаторната решетка и на задния капак, черните огледала и решените в цвета на купето брони.
На този етап няма информация за цената на испанския Golf R, но ако се съди по тази на немския аналог, ще варира около 36 000 евро.
az
защо не пуснат с 306 кс да се продава свободно много се дразня така !
BAT_J
This is the real shit...Кола създадена за удоволствие от шофирането. Истински Звяр.За съжаление и цената е като на истински спортен автомобил.