Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Seat Leon: Буйна кръв

10.03.2021 09:09

Seat Leon изпъква сред събратята си по концерн с динамика, темперамент и дизайн

Понякога изобщо не е лесно да намериш своето място в едно семейство. Особено когато това семейство е голямо, успешно и водено от строги правила - точно каквото е семейството на Volkswagen Group. Попитайте например Seat Leon, който от години иска да има своето подобаващо място не само в компактния клас, но и в йерархичната структура на концерна.
Традиционно испанският модел е с по-силно изразена емоционална страна от Golf и Octavia и с по-ярък дизайн от тях, както и с по-динамични настройки – дотук добре. Само че следващата част от уравнението става доста специфична – той трябва да бъде по-различен от събратята и посестримите си, но и да остане по-достъпен спрямо повечето от тях. Звучи като предизвикателство. И е точно така.

Най-новото издание на Leon е призвано да се бори със силна конкуренция. Досегшният Leon можеше да се похвали с доста темпераментен нрав и характерен дизайн, който го открояваше в тълпата. Малко повече острота в управлението, малко по-спортна настройка на окачването, малко по-пиперлив стил при оформлението на каросерията – рецептата беше проста, но ефикасна и даваше чудесен резултат. Е, след като една рецепта е добра, няма смисъл тя да бъде преобърната с краката нагоре, нали така?

Новият модел с преминаващата по цялата широчина на задната част LED ивица може да се похвали с атлетични пропорции благодарение на увеличената с цели девет сантиметра дължина каросерията при същевременно редуциране на височината. Удълженото с пет сантиметра междуосие позволява на MQB Evo платформата да осигури повече място за пътниците на втория ред, а вместимостта на товарното отделение запазва стойността от 380 литра.

Време е да се качваме. Holla! Таблото е решено в стил, който леко напомня на Lamborghini, ергономията е отлична, спортните седалки дават добра странична опора, декоративните апликации в зависимост от оборудването предлагат различни типове атмосфера в зависимост от вкуса на купувача - от спортна до луксозна. Зад мултифункционалния волан виждаме 10,25-инчов екран на дигиталния контролен прибор. Дисплеят на инфо-развлекателната система е десетинчов, като има всевъзможни функции за онлайн свързване, дистанционен достъп до някои функции в автомобила през смартфон и така нататък. Leon работи с Apple Wireless CarPlay през Bluetooth или WiFi, както и с Android Auto през кабелна връзка. Управлението на функциите става от волана, от сензорни полета, от така наречения „слайдер” (допълнително сензорно поле отдолу на дисплея за регулиране на температурата и височината на звука), както и с гласово командване. Отпадането на почти всички класически бутони и превключватели и пълното доверяване на управляваща концепция със сензорни екрани и повърхности плюс възможност за гласово управление има две страни - за едни тя изглежда супермодерна, но специално по време на движение тя изисква повишено внимание, разконцентрира водача и показва по недвусмислен начин, че "по-модерно" съвсем не винаги означава "по-добро". Времето ще покаже, но като цяло практическото предимство на този тип решение, което концернът постепенно внедряда във все по-голяма част от моделите си, засега изглежда спорно.

Динамичен на пътя

Моделът се отличава с изключително пъргаво поведение на пътя, директно управление, неутрална водимост и отличен комфорт на возене благодарение на регулируемите амортисьори на адаптивното окачване DCC. Под елегантния преден капак работи най-новото, което семейството на VW може да предложи в компактния клас – в случая на изпробвания екземпляр четирицилиндров мотор 1.5 TSI с турбокомпресорът с променлива геометрия, който може да работи по цикъла на Милър. Моторът върви чудесно, има характерен дрезгав глас и работи почти без вибрации, осигурявайки уверена тяга и същевременно изразходва радващо малко гориво.

Класическата механична трансмисия с шест степени не само превключва приятно леко и прецизно, но и носи истинско удоволствие от шофирането - все пак не е задължително човек да инвестира в DSG, за да се чувства добре зад волана на автомобил от този концерн и изпробваният Leon e нагледно доказателство в тази насока. Изобщо със своите директни, стегнати и динамични настройки Leon със сигурност ще допадне на тези, които обичат да шофират, същото би следвало да се отнася и за доста приятния за окото дизайн отвън и отвътре. Типично за Seat, цените са ориентирани към добро съотношение цена-качества, което също е сред козовете в полза на испанския модел.

Текст: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus