Новият флагмански всъдеход е кръстен на древен град в Испания на Средиземно море
SEAT Tarraco. Това ще бъде името на третия SUV на SEAT. 146 124 фенове на марката SEAT в 134 държави, които участваха във финалната фаза на #SEATseekingName, решиха, името на най-новия SUV да бъде Tarraco. Tarraco е получило 51 903 (35,52%) от валидните гласове, последван от Avila, който е получил 41 993 (28,74%) от гласовете, Aranda на трето място с 39 321 (26,91%) и Alboran с 12 907 (8,83%). Резултатите от вота са потвърдени от EY.
Tarraco, също като останалите 3 финалисти, перфектно отразява ценностите на бранда и напълно съответства на характера на новия модел.
Съвременното име на града е Тарагона, а като най-старото римско селище на Иберийския полуостров, той е бил един от големите метрополии на Испания по време на Римската империя.
Този средиземноморски град е наследство на култура, история и архитектура, ценности, които SEAT идентифицира и предава чрез своите превозни средства.
Tarraco е първото име на модел на SEAT, което е избрано чрез публично гласуане и 14-о по ред име на испанска местност, което SEAT използва за име на най-новия си модел.
Преди 36 години е започнала традицията за кръщаване на моделите на SEAT на градове в Испания – първият е бил Ronda през 1982г. Оттогава има още 12 модела с име на места от испанската география: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea и двете най-нови Ateca and Arona.
#SEATseekingName - успешен опит
Инициативата #SEATseekingName надхвърли всички очаквания. Компанията би искала публично да благодари на всички участвали и собено на градовете Avila, Aranda и Alboran за тяхната голяма подкрепа и участие. В първат фаза общо 133,332 предложения бяха събрани от феновете на SEAT в 106 държави, които предложиха 10 130 различни испански места, следвайки насоките на бранда.
В следващия етап от строгия процес на подбор предложенията бяха проверени, като се използват езикови и правни критерии, а експертите се увериха, че имената съответстват на ценностите на марката и предават същността на новия модел. Организирани бяха няколко фокус групи на основните пазари на марката и бяха проведени допълнителни пазарни тестове в различните страни, където SEAT продава своите автомобили, за да се стигне до списък от четири финалисти.
Alboran, Aranda, Avila и Tarraco бяха избраните имена на местата. От този момент периодът на гласуване остана отворен за всички фенове на марката да гласуват за любимия си кандидат и печелившото име е Tarraco.
Новият Tarraco завършва SUV офанзивата на SEAT
С новия SEAT Tarraco компанията добавя нов модел към най-голямата си продуктова офанзива, извършвана досега и допълва SUV гамата, която вече включва Ateca и Arona, със 7-местен SUV. Продуктовата офанзива започна през 2016 г. с пускането на Ateca и продължи през 2017 г. с фейслифта на Leon, петото поколение на Ibiza и новия кросоувър Arona. SEAT Tarraco ще бъде представен в края на тази година.